4 dagars

Ja nu har man inte varit inne och skrivit på några dagar.

Torsdagen bestod av arbete, fixa klubbjackorna, sedan lite lydnadsträning i torsdagsgruppen som idag bara bestod av mig och Marianne. Men vi fick kört igenom en del. Och det märks att man inte har kört kontinuerlig. Men nu kommer våren så man får ligga i. Fick besked att vi kommit med till Herrljunga så man blir lite sporrad.

Fredag då var det storstädning, och kalas på kvällen så den dagen fick hundarna inte göra något speciellt.

På lördagen var vi ute och gick på militärfältet här hemma 1 timma. Sedan hade vi blivit inbjudna att köra gokart vilket vissa i familjen gjorde, jag tog kort. Sedan var det bara hem och göra sig ordning för att åka in och titta på Jerka. Han är en riktigt höjdare. Sedan skulle vi käka i stan men restaurangen vi valt hade 1 timmas väntetid. Så åkte till en annan och tog med oss hem, tyckte synd om hundarna som varit själva så "länge".

Men idag var det hundträning ihop med Sverker, Anette, Petter, Susanne, Linda och jag. Vi körde spår och därefter lydnad. Ceta fick ett spår som Susanne hade lagt, där vi gick "gåsamarch" och en övergång. Det var en rätt lerig åker. Ceta fick inte fäste från början så jag gick en bit där jag visste att jag sett Susanne och då fick hon fäste. Men där vi gått ihop blev hon störd av Isa. Vi gick färdigt men det var inte något bra spår, så jag la ett nytt till henne där som Buttrix hade spårat på innan och det gick bra. Man ser lite skillnad på henne när det är blött och lerigt för det har inte hon spårat i innan. Hon blir väldigt noggrann vilket är bra, så man slipper släpas efter henne utan lugnt och metodiskt. Ulli hade frågat Petter om han verkligen menade att hon skulle spåra igenom denna sörja! Annars gick det bra för samtliga.

Lydnaden var väl si och så med framåtsändandet fick han lite hjärnsläpp, metallen skulle han köra sin lek med första gången. Det är ingen idé att förklara leken den skall ses live! Men andra och tredje blev något bättre. Sedan gick vi bort till bilarna och då pissar Asic på fronten på min bil!!! Det har han aldrig gjort förrut det är i och för sig en "pissig" hund, så nästa gång skall jag vara med och då min lille vän kanske du inte gör om det.

Sedan körde vi budföring med Dizza, och Ceta. Dizza var jätteduktig hon sprang så leran skvätte. Ceta fick vittring av en död fiskmås som ligger på plan så hon skulle ta en gir för att kolla upp det. Men Linda tjoade till och då stack hon till henne. Sedan körde jag lite lydnad med Ceta på parkeringen och hon var så duktig så. Körde oxå lite backövningar med henne, och skall. Ibörjan på skallet så låter hon som en ko intressant! Men sedan så låter det riktigt bra.

Ha det gott
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback