När olyckan är framme

ja, nu har det gått några dagar igen. Här har en hel del hänt både i onsdags, igår men kanske framförallt idag. I manegen så tränade vi framåtsändade, kryp och stegförflyttningar med Asic kändes jättebra. Ceta körde vi lite ff, ink och sitt kvar sedan även platsliggning ihop med Luke dom låg så fint trots att folk sprang omkring med skyddsärmar och dyl. Sedan var det skyddet, har ingen stor erfarenhet men det känns så bra. Så nästa gång skall vi köra lite transporter. Skall bli mycket spännande.

Sedan var det Stenungsunds BK igår och körde Asic och jag  ff, stegförflyttningar, hopp och skall och stegen och det gick jättefint. Tog ut Ceta sedan och tränade bara lite.

Men tillbaka till denna skitdag. Hade köpt lite blommor som jag hade planterat och var så nöjd. Skulle bara gå en snabbis upp iskogen bakom huset för att rasta hundarna innan handling. Asic står alltid kvar i den lilla backen upp till jag säjer till att sikten är klar och då blir det full rush. Idag ville det sig inte bättre än att han grenslar en stubbe som är ca 15 cm i diameter och skriker till ordentligtoch står på 3 ben. Jag rusar fram och tittar i ljumsken och ser att det är uppfläkt och det ordenligt. Tänkte är det inte benet,  så har alla ligament slitits av. Fick fullständigt panik, ringer Linda desperat om tid. Sådan tur att hon är som hon är, självklart kom in bara. För att en minut senare ringa mig och påminna kör försiktigt. Du är för gullig Linda! Han kunde gå ner själv och stötte lite på benet, och det var tur för hur hade jag fixat 34kg den sträckan, antagligen hade man fixat det på ren vilja. Tänkte ringa mannen men det hade tagit mycket längre tid för han att ta sig hem än för mig att åka till Djurkliniken. Så när jag väl kom ner så tittade dom på han och tack och lov var det bara huden som blivit skadad. Så nu är drän en massa stygn och koppelrastning i 14 dagar. Och mannen skall upp med motorsågen och såga ner stubbar!  Så adjöss till Herrljunga och Mariestad EKL spår, men vad är det egentligen mot att att Asic blir bra. Men långt därinne gnager det iallafall när man väl kommit med så går det så här tokigt. Men men hela tävlingskalendern är full av tävlingar. Än en gång Tack Linda för att du hjälper en vän i nöden än en gång.

Från en som är helt slut
Lena

Kommentarer
Postat av: Anna

Men så trist, Lena. Men skönt ändå att det inte var värre! Vi ska vara glada att vi har vår lilla Linda eller hur!!
Hoppas på snar bättring!

Postat av: Ingrid

Men va f-n! Det här är ju bara för tråkigt. Förstår att det grämer dig lite det där med tävlingarna men som sagt. Det är ju viktigast att Asic inte är så illa däran. Ha det så gott och träna lilla Ceta som bara den istället ;)

2006-04-08 @ 00:09:44
URL: http://www.bapsi.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback