Promenader och lite träning

Igår onsdag var det mest promenader i det underbara vädret, dottern tyckte vi kunde ta en promenad nere vid havet i går eftermiddag. Helt underbart, massor med utslagna vitsippor och tussilago. Sedan blev det lite träning med Ceta. En liten rolig rackare.

Idag var det träning på Kallebäck Linda & jag. Och idag fick Asic vara med lite grand. Han var så lycklig, men vi tog det lugnt. Sedan körde jag ett uppletande med Ceta som hon fick se. Släppte ett nära och ett långt ut. Hon stack som en raket ut och hämtade det längst ut, sedan sprang hon som en raket längst ut igen och där sprang hon åt alla håll och letade och letade. Så jag fick ropa in henne, lika full fart ut längst ut igen, därefter när hon var på ingång fick hon den. Kanske lika bra att hon inte ser vad man gör den lilla gumman. Sedan kom Linda och vi körde igång, Myzan först det var lite blandat som Linda körde, ett framåtsändande som var så otroligt snyggt, sedan ink, rutan, apportering, skall och kryp. 

Sedan tog vi Ceta, ff, ink, framförgående, apportering, hopp, platsliggande. Det roliga var att jag är rätt vänstervriden, tycker det är kul att gå åt vänster och har hundar som gör det väldigt bra. Så nu skulle vi verkligen köra höger, Linda kommenderar och jag går åt vänster, hon fortsätter och jag fortsätter vinklar vänster. Och känner verkligen att nu har Ceta fattat detta med högersvängar för hon gick så himla käckt!! Tills Linda börjar gapflabba, då fattar jag. Och det värsta är att detta är inte första gången jag gör så här, så nu tänker jag höger, höger, höger får se om det blir bättre av det. Sedan avslutade vi budföring för det var ett tag sedan.

Sedan var det lilla Dizza´s (fågelskådaren) och det var lite följa övningar, kvarsittande, framförgående (mkt bra) inkallning och där var hon rolig för hon satt och titta på en fågel som flög upp och ner bakom Linda, och Linda som inte såg den undrade vad det tagit åt hunden. Lilla Dizza satt som tjuren Ferdinand och tittade på lilla sädesärlan. Och hon satt kvar, starkt får man säja. Sedan kom hon farande som bara den. Avslutade och med en budföring som gick helt lysande.

Avslutade kvällen med att Asic fick springa lös på ängen hemma, och det uppskattades en fotboll i munnen sedan bara springa.

Ha det gott
Lena
 

Kommentarer
Postat av: John Lawrence

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback