Solen strålar

Idag har vi förrutom jobbat en stund, handlat och fixat middag och kl är 19,50 och det är 8,3 grader i solen.

Jippy äntligen känner man lite inspiration.
Ut med lilla N Ceta i trädgården och tränade fritt följ, sitt kvar, ligga kvar, inkallning samt apportering och backningen.Inte ett endaste lite tugg på apporten, håller tummarna att det består. Började att backa mitt på gräsmattan men se då kom hennes svängda backninar så det var bara att ställa sig mot staketet och backa. Och det gick jättefint förrutom Asic som stod på altanen och hör mig säja backa. Är det något som triggar han är det ordet backa så det var full cirkus på altanen. Får tänka på det till nästa gång Ceta bryr sig inte men det kanske mina grannar gör! Nu är detta en hundrik gata så dom är ju vana vid det mesta men man kan ju ta lite hänsyn. Så nästa gång får han vara inne hos familjen istället.
 
Sedan satte jag in Ceta och gick ut med Asic på gatan och tränade, framåtsändande, framförallt fram till gruppen (som inte fanns), metallapportering, ink ställ och ligg, samt stegförflyttningar och även lite kryp. Han hade tänt till ordenligt när jag tränade Ceta, så i början gick allt lite fort förrutom metallen den var lite tveksam första gången men han "lekte" inte med den. Så nu för vi köra på så det ryker för snart är det tävling. Och fortsätter detta vädret är det ju bara att gratulera.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Jones Yoakam

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback