Åter lite träning

igår var det lugnt så man fick städat och skurat golv samt lite tvättvikning. Senare åkte jag till Kallebäck för träning med torsdagsgänget som idag bara bestod av mig, Ingrid/Dodi och Marianne/Viska. Rätt kul för samtliga hundar är lite heta nu. Körde ff, ink ställande och läggande, framåtsändande, kryp och tung apportering samt stegen. Asic hade fullständigt koll var bilen stod med lilla löpande Ceta i. Men som sagt han var taggad som tusan. Och framåtsändande med en plupp innan gruppen gick bra när vi gick ifrån bilen då stannade han och tog godis men när vi sedan vände så bara han väjde förbi pluppen. Han är en rolig prick. Men det stora hela var jag jättenöjd, bra ställande, lugnt och fint kryp, bra fart på apporteringen.

Och sedan när jag kom hem kunde jag ju inte låta bli att träna Ceta lite. Och hon är yster racerfart i allt mycket kul tycker jag.

Idag var vi hos uppfödare och tränade lite skydd. Vi tränar en del korg på henne som ni säkert förstår när ni
ser bilder nedan. Visst ser hon mysig ut :))
57456-2057456-23

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Kul att du uppdaterar bloggen så ofta. Vad gäller Ceta så tycker jag nog att hon ser ännu mysigare ut utan korg :D
Här hemma dräller det också runt en massa löptikar, så nu har den svarte bestämt sig för att han inte har tid, lust eller ork att äta! Tur att han inte gjorde så i Kind, där behövdes ju verkligen det dagliga tillskottet av energi.
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback