En lat helg

har man unnat sig. Igår var det verkligen lugnt en lång promenad, städa huset och när regnet kom så satte man sig och läste sin bok. Håller på med en som jag tycker är kanonbra av Camilla Läckberg. Sedan innan det blev alldeles svart tränade jag det där eviga framförgåendet med Ceta, kör ju fortfarande med retning så det kan ju inte bli annat än bra men nu skall retningen bort snart har jag bestämt!

Sedan blev det två filmer Att göra en Pudel, en gullig film tyckte jag men det var jag ensam om, sedan en Wallander och det är alltid lika bra.

Idag var jag och Susanne och tränade spår i Guddehjälm. Ett upptag med 100 m spår till Asic, upptag och ca 300 m spår till Ceta. Susanne fick en patrullstig med spårövergång och därefter ca 1km spår. Precis när vi hämtat Ceta så öppnade sig himlen det vräkte bara ner. Och skogen där vi var består av 90% av bokskog, så spåret gick i långsamt tempo mkt långsamt. Hon tog vinklarna jättefint, sedan när vi närmade oss stigen där vi själva hade gått tillbaka så störde det henne lite. Men hon jobbade vidare med mycket låg näsa och fann slutet. 

Asic sprang ut dåligt så jag kallade tillbaka honom och skickade om och då gick han rakt och fint. Susanne med Isa följde med efter och det störde honom. Han har inte träffat henne så tidigare. Så när han kom till spåret så slog han åt alla håll samtidigt som han sneglade på henne, så att inte hon tänkte ta det! Men jag sa till Susanne att han skall verkligen få visa vilket håll det går åt och rätt som det var sög han tag och då kunde man berömma och hänga på.

Susannes patrullstig kom det folk ifrån när vi gick för att hämta hundarna, så hon fick inte riktigt fäste men sedan löste hon det fint.

Det var inte helt lätt för våra hundar idag det märktes, men kul att dom kunde lösa det trots ösregn.

När vi ändå var så blöta så åkte vi till klubben och körde lydnad. Ceta fick nästan appellydnaden, syns att kommenderingen är hon inte så van vid. När Susanne frågade är du klar och jag säjer ett högt och tydligt JA så höll hon på att gå iväg :) Men när vi väl gick brydde hon sig inte om Susanne utan gick med fin fokus på mig.

När sedan Susanne tar ut Isa så startar ösregnet igen men vi körde på med allt och hon var lika lyckligt för det.

Sedan blev det boken igen nu är den snart slutläst, lär väl bli det i kväll om inte annat.

Må väl
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback