Tävlingen i Mariestad

är nu till ända. Upp mitt i natten kändes det som iallafall. Lottdragning var kl 7,30 och där drog vi startnr 15. Vi började med plats och lydnad. Kändes väl si sådär. Med det är bara att bita i sura äpplet. och när platsen var avverkad så var det i princip bara att börja värma Asic. Och jag kan säja att det snurrade bra i huvudet på honom. Fastän Ceta har gått ur höglöpet sedan några dagar så hänger det kvar en del hos honom inbillar jag mig, återstår att se. Fria följet tyckte jag var lite okoncentrerat i början men efter första halten så skötte han det jättefint. Sedan började det snurra lite, nosa vid ink så när jag ropar for han upp som en raket och undrade vad som stod på:) efter dk så satte han fart och gjorde det snyggaste ställande han någonsin hade gjort och läggande blev lite sent. Metallen var han på väg till tävlingsledaren men då la man ett försiktigt fot för det var så nära till mig, så lydnaden totalt blev 242,25 inget att skryta med. Skall bli intressant och se på nästa tävling om det är Ceta som stört ut honom eller om man skall ändra lite i träningen!

Sedan var det ut till spåret och en gudomlig upptagsruta, men när jag påpekade oj vad fint så fick jag ingen respons, f-n tänkte jag då är det säkert ett skitspår. Han gick rakt ut ingen analys utan valde bakspår direkt :( så det var bara att vända honom och sedan bar det iväg. Efter ca 200 m kommer ett kalhygge, jippy men han skötte det skitfint. Sedan låg slutpartiet i en mosskog, 6+slut och det kan jag faktiskt förlåta honom i denna värme.

Åter till klubbstugan för uppletande och det gick jättefint fick in alla 4 föremål och 9-9,5. Så totalt blev summan 542,75 CP och 3 plats av 18.

Passade på att träna Ceta lite oxå när allt var klart, först lite lydnad. Före hade hon aldrig hört talas som hon gick med superkontakt och undrade vad jag gick och mumlade om. Därefter lite uppletande så en för oss okänd la ut 4 föremål. Hon gick väldigt lugnt tyckte jag men hämtade in 3 föremål och när jag skickar ut henne på det 4 så springer 5 steg och sedan spyr hon. Vilken minnesbild:))

NU är det bara att ladda för jobbet.

Må väl
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback