Aj det gör ont!

Tänkte jag skulle ta´t lugnt efter vinsten igår:)) Men vädret var jättefint så jag tog några timmar och tränade lydnad och hundarna fick varsitt spår.

Asic gick sitt bästa fritt följ någonsin var bara så fint! Han brukar ju gå bra men idag var det lilla extra får jag säja. Ceta tog inte ett omtag eller ngt tugg på apporten vilket hon har lätt för att göra. Så lydnadsträningen var jättebra.

Sedan till spåren. Ceta fick börja med spåruttag och allt. Hon gick ut valde fel håll en meter nosade jättenoga och vände:) Sedan gick det i ett lite hetsigt tempo till första apporten som var en slangbit. Därefter kommer linan runt några slygrenar och jag ser hur en gren bara svischar till och den slår mig rätt i ögat. Sån tur så tog Ceta nästa apport 10 m längre fram. Det blev alldeles grumligt i ögat men vi körde vidare och helt plötsligt såg jag inte på ögat när jag tar handen och torkar av då blir den alldeles blodig, men synen blev bättre så vi körde färdigt spåret som gick mycket bra.

Tillbaka till bilen tänkte jag måste kolla hur detta ser ut innan Asic får sitt spår. När jag tittar i spegeln är jag alldeles röd på ena halvan av ansiktet, som tur var så var det bara blod sen jag gnuggade ögat. Och det gjorde inte så vansinnigt ont så Asic fick sitt spår valde rätt håll och nu hade jag stenkoll på var apporterna låg i och med första apporten kan  missas ibland eller rättare sagt rätt ofta. Men nu efter att ha fått en pinne i ögat så var jag försiktig när jag kom till slyparti och han sulade på som den värste och helt plötsligt inser jag att där jag står skall apporten ligga missad igen :( Men resten fixade han jättefint. Nu får vi lägga krut på detta. Har bestämt att nästa spår skall gå i bokskog så blir det lättare att hålla emot honom så får vi se hur det går, dessutom inga pinnar som kan slå mig i ögat:)

Tror att man får någon slags bedövning i ögat när det händer något sånt här, för nu börjar det värka lite och tittar jag åt sidan så gör det skitont. Men det går säkert någon gång.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Pia & Hast

Grattis till segern igår! Den satt väl som en smäck i leran kan jag tro. Kul att titta in här då och då.

2006-12-10 @ 17:46:50
Postat av: Johanna

Grattis till vinsten och titeln Klubbmästare.
Alltid kul att vaka kaxig och det kan du ju fortsätta med nu.
AJ AJ AJ. Nu vet du i alla fall hur det känns när ögona blööör.

Postat av: Heléne

GRATTIS till den prestigefyllda segern!
Hoppas också att det onda har gett med sig och att du är fit-for-fight igen!
/Heléne

2006-12-13 @ 11:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback