KM:et är över

Ja, nu var man taggad till tusen. Samling kl 10 på klubben för lottning. En någon speciell sådan får man säja. Jag fick ex "mörka ögon och ett leende" då skulle jag komma på ett tal och i detta fall var det 2. Tur att man kunde låten:)) Konkurrenten fick 8 tror jag. KM:et består av appell lydnad, lgr budföring och uppletande. Vi började med platsliggning allihop, där efter  var det 1-5 lydnad och resterande 6 uppletande.

Skall bara nämna att plan såg ut som en leråker, dom svarta nytvättade byxorna var grå när jag åkte hem. Men åter till lydnaden som gick alldeles utmärkt , framförgående var väl inte det bästa men annars skötte han det jättefint. Fick tips i veckan på inkallningen att säja fot istället för hit. När avståndet inte är så lång så går han inte för full maskin, så fot fungerande utmärkt. Tack för tipset (han ångrar nog att han gav det idag;)) Konkurrenten började med uppletande och  hade alla fyra föremålen. Hann och kolla lite på konkurrentens lydnad innan vi gick in till uppl. Linf och framförgåendet och det såg riktigt bra ut, men jag tänkte han lägger sig nog inte i leran. Så Asic och jag gick ner till uppletandet och han fick in tre föremål och gick inte ut helt i rutan men betyg 8. Då började man känna lite fasen detta kommer inte att hålla. Men bara att ladda om till budförningen och det är ju en kul grej så där fick vi fullt.



Sedan till den spännande prisutdelningen, när dom kom till tredje plats så var det Sverker, Linda och jag kvar. Ok tänkte jag då kom man 3:a med tanke på att dom andra 2 hade alla föremål i uppletandet. Och det skiljde 1,5 p mellan 1:an och 3:an!! Men det slutade iallafall av vi vann, Sverker 2:a med 1 p efter och Linda 3:a 1,5 p efter.

Som ni förstår så la han sig :))

Det var som vanligt ett himla roligt KM synd bara att vi inte var mer än 11 st. Måste säja att trots denna leråker gick alla hundar jättefint, lite fadäser här och där men i det stora hela var alla jätteduktiga.

Passa på att lägga Ceta när dom sköt på budförningen, hon brydde sig inte:))

Nu skall vi suga på denna karamell i ett år sedan är det upp till kamp igen

Må väl för det gör jag!
Lena

Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

GRATTIS till segern!!!!! Konkurrenten får helt enkelt sluta ge tips :)

2006-12-09 @ 16:17:10
Postat av: Buttrix

Grattis Asic!
Om inte annat får tipsen bli dyra :)

2006-12-09 @ 17:37:49
Postat av: Gissa vem!

Smörgåstårta på ondag är väl det minsta man kan begära :)

2006-12-09 @ 21:24:31
Postat av: Ingrid

Ha ha! Grattis grattis! Jättekul - det här har ni ju "gafflat" om ett par år så det var kul att du slog konkurrenten idag.. Såg bergis supersnyggt ut!!!

2006-12-09 @ 22:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback