Nu funkar allt igen tror jag?

Kom hem i onsdags efter träning och ville skriva ner allt medan man hade det färskt i minnet, men si det gick inte för serven på bloggen hade kollapsat och dom väntade en ny som skulle landa i Swe igår eftermiddag så kan det bli ibland i datorernas värld.

Men jag tror jag kommer ihåg rätt bra iallafall. Onsdagen började med sök vi var 4 st som körde. Ceta ut först och fick förklarat lite hur jag ville ha det. Försökte lite snällt säga att hon behöver inte skälla så många gr typ 2 så kommer belöningen, trodde FegLena var borta men hon dyker upp emellanåt! Jag tyckte Ceta såg lite trött ut sist vi körde men det är kanske så att synen inte är så bra:)

Så hon fick allt komma igång i ett bra skall sedan belöning, och hon går väldigt fint. Fick ett grunt slag men det var bara att skicka om igen. Hon är lika laddad på andra gången som första, (Asic är smartare än så). Sedan var det ett skick först över gärdsgård sedan ett berg nästan rakt upp, "stigchefen" sa att här blir väl bra, han vet precis vad jag tycker om sådant! Men ok sa jag tänkte inte visa min avsky mot att skicka in Ceta i fördärvet. Så när Ceta kom skickade jag in henne och hon fastande i några pinnar, Där ser du fräste jag och tittar på Ceta som far uppför berget.  Hade det varit Asic så hade han vänt sig om och sagt till mig "Att du kan inte mena att jag skall springa där?" och antagligen hade jag svarat "Nä lilla gubben vi tar andra sidan istället:). Det felet skall inte Ceta uttsättas för utan vi kör på Johannas slogan:)

Efter det var det bara att åka till Maxi och hämta smörgåstårta till mina kära kamrater för all stöttning inför KM:et. Det var riktigt smaskigt. Man åt så man nästan mådde illa.

Körde lydnad med Asic innan Ceta fick köra skyddet. Vi började med transporter i korg, denna veckan kände jag mig säkrare. Och sedan var det fasttagande och en ny variant. Uppfödaren sa något om att jag skulle känna när det var dags att släppa på henne. Då tänkte jag i mitt stilla sinne hur fasen känner jag det? Och första gången kände jag inget men sedan förstod jag budskapet och det blev riktigt bra. Bevakningar och dom gör hon superbra.

Sedan körde vi lite lydnad igen. Vi var rätt många i manegen och det är skitkul och blir himla bra störningar för dom små djuren.

Igår var det "julbord" med kunder i Borås och imorgon väntar en SPA helg i Varberg lör-sön med dotter och min mor.


Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Gissa vem!

Tack för den goda smörgåstårtan, ibland lönar det sig att hålla igen lite när man tävlar?

2006-12-18 @ 01:19:49
Postat av: Eva

Hm, hålla igen lite... Det är fattis ful att ljuga ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback