Skyddträning

Hade tänkt att lägga in detta direkt efter skyddsträning i onsdags men se då gick inte att komma in på servern och igår var det julbord med kunder på Liseberg. Jag lovar höll på att spy på hemvägen, man äter som om det vore sista gången man såg mat. Nu får det bli andra bullar framöver!

Som sagt började med söket som går så himla svinbra. Första slaget var inte riktigt den superfart som hon lagt till med men resterande var och hon jobbar därute hela tiden har inget intresse att komma in och kolla vad jag gör. Vi gjorde en liten ny grej idag (ej jag som kom på) ena figgen la sig ner och gömde ansiktet och då var hon tvungen att gå väldigt nära inpå för att kolla. Men förhoppningsvis så förstod hon att man kan ligga med dolt ansikte oxå.

Därefter upp till bevis efter helgen :) Hon går bra, men fick kritik för ordning och reda. Den var tydligen sämre än förra veckan hur den nu kunde bli det:)) Men jobbar stenhårt på detta, hade till och med en plan men den gick i stöpet:( Och dessutom när vi körde överfall i korgen så råkade återigen berömma henne för angreppet (det var skitsnyggt) och därefter ta in henne. Hon gjorde inte någon omstöt denna gång men det hinns inte med att berömma och ta in till sidan. Så där blev det lite bannor, jag tog av korgen och ve och fasa tror ni inte att min nagel fastnade under remmen och gick av långt nere i köttet. Försökte få figuranten att förstå att min nagel gick av men se empati vad är det:) Men när allt var klart så sa han nu kan du gå och fila din nagel, han hade alltså inte förstått hur allvarligt det var. Men jag är mer än nöjd med henne i skyddet synd bara att man inte kan gå transporter rakt fram hela tiden för dom gör hon skitsnyggt :))

Tog sedan innan lille Asic för lite träning inför KM:et som är imorgon. Han är i toppenform för detta, och har kanonstora chanser att slå sin värsta konkurrent hur det går annars det bryr jag mig mindre om eller rättare sagt inte alls:)  LIte otur är det för jag är på Kickoff när priset delas ut, men jag kan ju be min kära konkurrent att ta det för mig:)) Alltid lika kul när man hetsar igång något, även om man mot all förmodan skulle bita sig själv i svansen, det får man bjuda på.

Återkommer imorgon med rapport från KM:et.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Buttrix

Jag kan rapportera från KM:et redan nu om du vill.

2006-12-08 @ 19:55:21
Postat av: jens

Kul och va inne o kika på din sida!Lycka till imorgon på KM:et!

Postat av: Lena med vinnarhunden

Tack Jens!

2006-12-08 @ 21:33:49
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Grattis till KM-titeln :D :D

Klart ni vinner - bara det inte är någon metallapport inblandad!! (Förlåt, kunde inte låta bli).
Kram/Heléne

2006-12-08 @ 21:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback