Sök och dylikt

Idag började som vanligt med söket, en helt underbar "vårdag" solen sken från en blå himmel och det är 4 dagar till jul. Detta är inte sant men man får vara glad att det inte regnar här i Götet!

Asic fick vara med och valla sedan började jag med Ceta, och jag får säja att hon går som smort. Körde ett tomslag och hon gick ut jättefint men drog sig bakåt i rutan det är väl enda smolken i bägaren. Men som sagt en gång är ingen gång:) Sista slaget gick hon inte rakt ut, hon valde att gå lite bakåt istället. Så nu skall det ställas lite krav på henne att hon faktiskt skall gå där jag visar. Och ni som känner mig förstår att detta har jag kommit på alldeles själv, eller inte:))

I skyddet körde vi på en "ny" figurant som Ceta inte kört på innan. Började med transporter i korg, hörde något att driver hon på så gör en halt. Då väste jag till figuranten att jag tycker hon går bra och det tyckte han oxå:) Sedan var det fasttagande nu fick inte jag hålla linan idag, förstår inte varför jag som tyckte jag förstod förra veckan men det gjorde jag kanske inte! Hon fick till några bra stötar, sedan avslutade vi med hennes paradgren bevakningen där är hon jätteduktig.

Asic fick köra lydnad apportering, kryp, ff och en platsliggning med lilla Hedda. Vi hade en lite dust han och jag. Tur att dom andra som kör skydd inte ser allt som händer, Iallafall låg han och tryckte på framåt och då gjorde jag dubbelt vänster och då tappade han bort sig helt. Och då frågade jag lugnt och sansat vad han gjorde där i den positionen. Kan milt säja att göra så mot honom är något av det värsta han kan råka ut för. Kan säja att öron stod rakt fram när vi började dom låg slätt efter huvudet när vi slutade. Men förhoppningsvis lärde han sig något att detta återstår att se.

Nu är juldukarna strukna, maten inhandlas igår och det känns skönt att man börja känna sig färdig inför julen.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Hej Lena!
God Jul och Gott Nytt År!
Jag tycker förresten att du verkar vara väldigt cool när det gäller skyddet. Själv hade jag varit livrädd från början till slut... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback