Åter måndag

Nu när jag ändå håller på så kan jag köra dagens träning oxå. Tränade sök med Carina och Kerstin. Alla har vi hundar från Lindjax. Körde ca 200 m med Asic en figge början tomt och en när figge på slutet. Het som tusan skulle tjuvstarta så jag fick kalla tillbaka honom ett par gånger. Men det flöt på tills ca 100 m då började han köra sitt efter race, så det var bara att gå ut i rutan och skicka om. Skall köra detta stenhårt nu för han tar mark som alla andra individer. Vet att jag kan vara lite halvmesig mot honom men from nu så skall det bli väldigt fasta regler. Ceta fick 4 skick men man ser att hon var lite seg även idag efter lägret. Åkte sedan upp till uppfödaren och körde lydnad, körde eliten med Asic och det kändes helt fantastiskt bra. Det som var att "klaga" på var att han stannade upp en hundradel för att doppa näsan i en gräshög men fortsatte framåt på framåtsändandet och lite boppig i svängen på krypet. Men fick höra att han kryper så himla lugnt:) Och det gjorde han verkligen men gud vad jag tragglat med det.

Sedan körde jag appell lydnaden med N Ceta och då var lilla fröken laddad. Fick även en platsliggning med för henne nya hundar och det gick jättefint. Gud vad man känner sig nöjd efter en sådan här dag.

Just nu håller lilla "äckelfröken" på att fria med Asic, får hon tillfälle så sticker hon till hundgården och går runt men svansen över ryggen, vidrig liten råtta.

Imorgon blir det lydnad på klubben och uppletande.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: John Anderson

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback