Hemma från lägret

Nu är man hemma igen efter en mycket lärorik vecka på Kinds BK, mycket trevliga människor och den goda maten är inte att förglömma.

Vi körde sök hela veckan och hade Tore Alsvik som instruktör. sön - ons körde jag bägge hundarna sedan blev det Ceta tors - fre. Är kul att få en riktigt genomkörare på dom. Första passet var ju bara att visa hur vi brukar köra sedan därefter lägga upp träningen. Och jag vill lova att det blev träning av. Vissa pass kände man att kör jag ett slag till så dör jag. Och givetvis ingick allt, framslag, raka slag, ingångar och även skick. Lite kul var det när man tränade framslag och skulle kuta ca 30 m snett ut i rutan för att kalla in och allt var bara pinnar och ris som man skulle forecera. Om jag inte missminner mig så påpekade han att jag måste springa längre in :) Det gör jag när ja kör banor som är som "dansgolv".

När vi körde raka skick så fick  man neja hunden om den vek för tidigt och skicka om men skulle hunden börja "limma" så fick man ta den i örat och säja till. Då tänkte jag i mitt stilla sinne det där gör du inte ostraffat mot Asic men mycket riktigt Asic börja limma men jag ställde mej med ryggen åt Tore och fick tag i kinderna på Asic men lite klapper blev det allt, men det blev bra han susade iväg när han förstod att det gällde allvar.

Sedan hade vi kuluppletande och hundrace. Hade med Asic i uppletande var lite osäker att köra han när alla människor står och skriker och sedan med annan hund. Men jag peppade på honom och f-n vad han sprang, han tog i och för sig bara upp PET flaskan men varje skick var det fullt ös. En på våran klubb brukar säja att hennes hund skall springa så ögona blör, men jag kan säja att min skall springa tills han spyr för det var vad han gjorde efter den match :))

Racet kör vi med flatten Zicco och Ceta, på defileringen hejade jag på Ceta och hon for iväg som en dåre. Efter mig hör jag tunga steg vänder mig om och ser Helene och Zicco. Hon tog nog två meters steg flygande efter Zicco men det var inte konstigt för Ceta löpte ju, men det så väldigt roligt ut.

Så man kan lätt säja efter denna vecka att man vet vad ordet träna betyder. Vi i gruppen hade jättekul bifogar lite bilder på våra lägerkompisar.

Markus med Rixxi, Lotta med Curry, Linda med Myzan, Jag och Ceta, Ingrid med Ina och Helené med Zicco.
57456-18
57456-1757456-1657456-1557456-1457456-13

Och givetvis hade vi fikastund
57456-12

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Vilka fina bilder från lägret! Man längtar redan tillbaks! Fast i söndags var det inte mycket med oss, varken den fyrbente svarte eller undertecknad. Somnade över korsordet i trädgårdsstolen kl. 20.00 på kvällen. Har inte hunnit uppdatera min sida ännu, men det blir idag eller imorgon. Ha det jättebra och ta hand om dej och dina härliga hundar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback