Elitspår i Vetlanda

Stack igår ner till Vetlanda för att övernatta i deras klubbstuga inför spårtävlingen idag. Ett jättefint ställe verkligen, sån tur fick hundarna sova inne för jag är lite mörkrädd. Carina från Norrköping skulle oxå deltaga så hon kom med husvagn. Så vi tränade lite och körde ett uppletande igår kväll. Sedan satt vi och tjötade till halv 12.

Hade bäddat och gjort iordning på övervåningen, så jag tog in hundarna gick och la mej och läste lite. Ceta vandrade om kring tills jag släckte då hoppade hon upp i tältsängen och la sig till rätta. Asic la sig med en gång men han har ju lite mer vana av övernattningar. Precis när jag skulle somna då flyger Ceta upp och glor mot dörren, jag höll på att få en hjärtinfarkt f-n vad rätt jag blev. Men fick sansa mig för Asic snarkade och sov och det hade han INTE gjort om någon gått in i huset. Detta upprepades en gång till precis lika lämpligt när jag höll på att somna. Men sen somnade vi och sov till halv sex när en del spårläggare dök upp.

Samling 7 och jag drog startnr 3, ut till spåren. Såg jättefint ut från vägen. Fick släppa på lite tidigare än beräknat. Asic går ut slår en lov sedan rakt ut och ANALYSERAR ordentligt och väljer rätt håll. Så där fick vi 9-9,5. Sedan var det lite hett första sträckan missade den pinnen annars spårade han jättefint låg näsa trots en kraftig motvind. Åh vad man blir stolt :) Fick 6 + slut, så en 9:a där. Tillbaka till klubbstugan och väntan på uppletande. Så efter en stund var det bara att sätta sig i bilarna igen för att åka ner till uppletande rutan. Den var kanonfin, blåste kraftig sidvind. Asic stack iväg och for utanför rutan tillbaka igen, och fick ett föremål, sedan plockade in dom alla. Vi var 3 av 13 som fick alla 4 föremål, så helt lätt var det nog inte. Betyg 9 lite olydnad!

Ytterliggare väntan på ett omspår och resten som skulle göra uppletande. När det var klart så blev det plats och stege. 10:a på platsen 8-8,5 på stegen. Idag var det racerfart så jag kom ifatt han när han var uppe på stegen. Sedan körde lydnaden igång, ink och framåtsändandet var inte speciellt bra. På ink stannade han men gick ett tag och även sent läggande, framåtsändadet for han iväg och bröt vi gruppen men fortsätter i rask trav andra hållet bröt han från galopp till en sakta galopp:)) Det är inte så vi har tränat precis, så nu blir focus på detta. Vilka initiativ han tar den lille grabben. Annars är jag jätte nöjd, bara 10-10 metallen är ett stort framsteg. Totalt blev det 564,25 och CP. Så nu är det bara att hoppas att trenden håller i sig att man kommer med. Men det bästa var att det var en sprallig Asic som gick av plan, så nu är han sig lik igen efter skadan. Fick tom ett hål i flieströjan men det gör inget för jag har så många:)

En lugn kväll med pizza och vin skall det bli.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis Lena! Det var kul att det gick så bra!!

Postat av: Heléne och Zico-Bus

Grattis till dej och Asic! Snyggt jobbat!

GK, CP och sen CERT, CERT, CERT. Vi håller tummar och tassar att det blir så!

2006-06-07 @ 10:44:11
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Ingrid

Hallå där!
Grattis till fint resultat. Kul med 10:an på metallen! Vet ju hur ni har jobbat med den och resultaten har ju blivit strålande! Vi syns nästa torsdag antar jag. Kommer ju inte i morgon... Ha de gott!
/Ingrid

2006-06-07 @ 17:46:51
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Har du glömt lösenordet till din blogg ? :D

Trevlig midsommar från oss i Skåne!
/Heléne

2006-06-21 @ 09:06:03
URL: http://www.zicolino.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback