Åter från lägret

Det har jag i och för sig varit sedan i söndags. Men var skit trött när jag kom hem sedan har vi ställt in tävlingen som skulle gå av stapeln på söndag så det var bara att sätta sig och kontakta domare, distrikt och dyl. Sedan ringa runt till deltagarna. Himla synd hade väl hoppats på att vi skulle kunna ha genomfört den, för isådana fall hade vi lyckats att genomföra alla tävlingar i vår. Och det hade ju inte varit dåligt med tanke på vädret.

Nu om lägret som var jättebra. Det är tredje året vi har det med Jörgen och nästan samma gäng. Vi började på fredagen och slutade söndag eftermiddag. Tur hade vi med vädret oxå strålande sol, fre-lör sedan kom det snö vid 12 tiden på söndag. Så man skall inte klaga. På fredagen la vi spår först och sedan spårupptag. Jag la spår till Ceta och gjorde spårupptag med Asic. Hade lagt ett spår med 2 90 graders vinklar i, vid första vinkeln fick hon leta ett tag men vid vinkel 2 gick hon som på räls. Hon är otroligt duktig. Med Asic gjorde vi som vi kallar Stiansenupptag. Han blir lite het när jag går iväg kan man säja utan att överdriva. När jag kommer och hämtar han vill han gärna ta kopplet. Ovanligt eller hur ni som känner Asic! Första upptagen var inte så målmedvetet som andra. Men ut och gick åt rätt håll och fick slutet. Så fortsatte han hela helgen trots att vi gjorde lite klurigheter. Känns bra så nu får vi fortsätta med detta. Sedan fick Asic ett spår på lördagen som han löste fint. Förutom att matte höll på att få han ramla ut för berget. Sitter och leker med en apport och Linda skulle fotografera, hon trodde att det blev en bra bild. Men när hon kollar så bestämde vi att ta om den, så jag säjer till Asic att backa sedan skickar jag iväg apporten såg inte att det var ett stup men som tur va landade den innan men bilden blev bra iallafall. Ceta fick spår med klurigheter som en grupp människor i spåret, övergångar, "gåsamarch"  och annat. Hon löste det jättefint, ser att blir det för mycket klurigheter så tar hon gärna till benen. Men som sagt detta har hon aldrig gjort och löste det med bravur. Som Jörgen sa det är lyxproblem. Men man får ha det i bakhuvudet, för hon vill mer än hon klarar av ibland. Samtliga hundar som var med Linda, Myzan och Dizza, Anna med "Solöga", Conny med Macken och Dessan, Sanna med Bosse och Lena med Ilska gick det jättebra för. Sanna och Lena körde dessutom ett sökpass som gick riktigt fint. Linda med Dizza & Anna med "Solöga" körde också grusspår för första gången. Det gick strålande för bägge två.

Jörgen gör sig klar.
57456-2557456-24Dizza grusspårar57456-23Cetas gruspår med drag i57456-22Ceta57456-21Ceta57456-20Anna gör spårupptag


Vi bodde på ett pensionat i Halmstad, det var så jättefint. Och han som ägde det var så mån om att vi alla hade det bra. Det var en lada som var iordninggjord till pensionat. Helt nybyggt så det kändes som om man bodde på hotell, lyxigt med andra ord.

Har spårat och kört uppletande idag, nu är man motiverad äntligen!

Har nu suttit och anmält mig till massa spårtävlingar så jag hoppas man kommer med på någon.

Och imorgon är det onsdag!! Jippy

Ha det gott
Lena

Kommentarer
Postat av: Anna

Solöga hihi det hade jag redan glömt! Det är gulligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback