Onsdags träning

Nu har man haft några lata dagar med lång promenader i solskenet. Har passat på att träna Ceta samtidigt, just nu kör vi mycket backningar och kvarsittande. Har fått detta i läxa från uppfödaren. Vid backningar svänger hon gärna höger så vi tog en snövall till hjälp och då blev det så rakt och fint. Annars hittade hon 3 bendelar, ett fågerskelett  och en tuss älg tror jag. Hon är helt sanslös. 

Asic leker sina leker med henne, att hoppa och knö på varandra samt låta så mycket som möjligt. Tror inte det är en tjejlek, för hon ser inte så road ut. Men hon får ta det hon får.

Så var det åter dags för träning i manegen. Kör på med Asic som vanligt och det är så himla kul att finlira. Ceta börjar förstå så det har blivit lite roligare för mig alltså. Bettövningarna gick bra, hörde bara hur hon smällde i luften. Låter lovande. Fick bakläxa på kvarsittandet var väl inte så bra. Jag tyckte inte det var så illa visst försökte hon att sno åt sig ärmen och dylikt men herregud hon är ju bara 9 mån:)
Nä nu får vi sätta igång ordentligt med den lilla svarta.

Skall anmäla mig till lite spårtävlingar idag äntligen!!  Men man  får väl se om dom blir av och att man kommer med. Det är ju ett gissel.

Skall till klubben och se hur det går för vår tävlingssekr nu när dom skall skriva prov idag. Går säkert jättebra.

Ha det gott
Lena  

Kommentarer
Postat av: Anette

Hallå!
Har du inte blivit frisk ännu?
Vi börjar i alla fall återhämta oss här hemma och på onsdag ska jag äntligen vara med på träningen igen:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback