Träning i ridhuset

Idag var det åter onsdag och träning i ridhuset. Vi var rätt många där. Först körde vi lite lydnad med Ceta och sedan agerade Petter figurant. Lite taggat blev det. Sedan tränade jag lydnad med Asic, för att därefter ta en kopp kaffe och titta på. Såg lite när Buttrix körde och han är ju inte sann. Man får lite ont i magen när han klappar i.Fick även kört ett pass med Ceta på Sverker, hon klapprar en hel del och lyckades väl rätt bra, men hon var nog lite trött i huvudet.  Sedan var jag figurant för Ture "hick" men det var bara skick för bevakning, civilsändade och transport UTAN överfall. Man är inte stor, speciellt när han skickas bakifrån men han var så duktig så. Och på civilen rörde jag tydligen benet, har inget minne av det alls. Blev nog lite skrämd när jag kände hur det gungade i sågspånet när han var på väg. Men gång två stod jag helt stilla. Sedan var det Unnas tur med transport och bevakning. Hade figgen förstått rätt så hade första gången blivit bra på bevakningen oxå. Men andra blev bra iallafall. Sedan körde Kerstin och Dittra lite bettövningar.

Ikvällen tillbringades på ängen som äntligen är snöfri med bollkastaren. Är helt urusel på att kasta boll så den är helt suverän. Hundarna fick med andra ord röra sig ordentligt, så det känns skönt.

I morgon skall klubbjackorna beställas äntligen så är man av med det oxå.

Ha det gott
Lena 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback