Elittävling i Säffle

Ja så det kan bli. Fick ett samtal hemifrån när vi var ute och gick långpromenad halv sju igår kväll, frågan som ställdes var: Skall du tävla i Säffle imorgon? Va har dom ringt? Nu börja jag fundera om det var värt att åka 25 mil men va f-n klart man skall. Så hem med racerfart, göra mackor, ladda kaffebryggaren, packa om bilen. Sedan hoppa i säng kl 9. 3,15 ringde klockan (frågan är om man är frisk?) hoppar ur sängen gör klart allt och åker sedan för att hämta Linda som följde med.

Samling var kl 7, kvart i var vi där och lottade. Jag drog nr 16 av 17 spår! Så det blev en liten väntan först vid samlingsplatsen, sedan ut i skogen och lite väntan där. Så kommer domarna och skall släppa på oss, men dom trodde jag var nr 15 så det blev lite avvaktan till. Sedan fick jag släppa på honom, han gick ut, över spåret vände och gick åt rätt håll. Kändes jättebra, förrutom att han gick över det först. Men nu var vi på väg. Ett jättefint spår mycket vitmossa och blåbärsris, vi fick med oss 5 + slut och helt ok tycker jag med tanke på "sjukskrivningen". Sedan till klubben dags för platsliggning inga problem. Därefter lydnaden, ff helt ok, framåtsändade inte helt ok, ut jättefin bryter av passgång sedan stannar han så då fick jag lägga in ett DK, andra sträckan då bar det iväg, galopp bryter av till en konstig trav som går väldigt fort :( så det är precis att jag hinner kalla in honom innan han gått över markeringen. Men full fart in så det var väl bra samt brytningen vid gruppen. Sedan ink, där kommer han som skjuten ur en kanon, dk på ställandet, sent läggande. Kryp inte mycket att säja dubbel 8, får fortsätta att köra som jag gör. Hoppet slår i på återhopp. Metallen fick han 9 på helt ok, inget sliskande med den som tur var. Tungen fick han snett så när han kommer till mina fötter tappar/släpper han den men tar upp den och sätter sig fot. Hoppet slår i på återhopp, skallet blev han lite hes i : ) stegen går över sista pinnen. När detta var klart ropade dom att vi skall köra uppletande direkt. Men han var helt slut, ett föremål in sedan var det korslutning, han gick ut på varje skick. Sedan försvann ett föremål hm intressant och se om vi kan lämna tillbaka det nästa gång vi kommer!!!

 Vi blev Godk 469,25 9/17och det får jag vara nöjd med.
Så nu är träningsplanen lagd för honom men framför allt behöver han ha upp konditionen, så det får bli att ta fram cykeln.

Ha det gott
Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback