Lite spår och dyl

Igår började dagen med en tidig morgonpromenad typ 5,30 och vi var ute och gick 45 minuter, det är jätteskönt när man väl kommer ur sängen.

Sedan på eftermiddagen var Sanna och jag ute la spår. 2 upptag till Asic ett höger 50 m ut och ett vänster 20-30m ut. Sedan ett vanligt ordinärt till Ceta. Asic fick ta det 50m ut först, rakt ut analyserar tar rätt håll. Jättefint med spänning tar vi det andra, rakt ut klockrent bakspår, vänder tillbaka efter att jag stoppat och får förstärkning och slut. Hade det varit tävling så hade det blivit "tillbaka till rutan". Nu får vi grunna lite på detta.

Cetas spår gick i en väldigt risig terräng, det är ju bra för hon är ju inte så het:) Men hon tuffade på hade ett släpp där hon envisades med att fortsätta rakt fram men jag hade vinklat vänster. Men hon vänder tillbaka och susar iväg. Sedan gick hon på ett ställe där jag var säker att jag inte gått, så jag står och håller emot, då backar hon bara för att kasta sig fram, 2 gånger hände det innan jag började fundera att jan kanske hade gått där iallafall. Mycket riktigt slutet kom efter 10-15m. Jag har snitslar så det är ren slapphet att inte snitsla upp, sedan samtidigt fick hon ju verkligen bevisa att där gick det. Tror inte hon tog någon skada av det.

Efter detta var det ner till havet för ett litet bad, och den sedvanliga platsliggningen i trädgården.

Idag var jag inne på jobbet vid lunch, för vi skulle ha BBQ för kunder på eftermiddagen och kvällen. Så inget med hundar idag. Blev social samvaro istället och det skadar ju inte:)

Må väl
Lena 


Kommentarer
Postat av: Anna Otis

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback