Mycket har hänt...

sen sist man uppdaterade bloggen. Men som ni säkert förstår så är det träning man lagt mycket av tiden på.

Torsdagsgänget tränade som vanlig, och nu fick även Asic vara med jättekul. Och måste gratulera Marianne och Viska som samlade ihop över 619p på helgen söktävling.

I helgen har jag hjälpt Linda att klippa hennes får och matat lamm, dom är så himla gulliga.

Efter fårklippning åkte vi till Kallebäck och körde uppletande och lite lydnad. Asic fick oxå ett upptag som han fixade galant. Cetas ängspår gick och bra förrutom att man nästan fick brännblåsor i handen. Men nu skall det bli lite knixigare spår för damen.

Sedan var vi hos Sverker och Anette och tränade lite sök, även lite skydd och lydnad.

Och idag skulle jag inte göra något men så kom min snälla granne och undrade om vi inte skulle sätta upp skärmarna på ängen. Jag hade tänkt att dammsuga men det fick göra efter. Gäller att prioritera:) Ann började men Ron gick alldeles utmärkt. Asic blev så uppspelt  när han fick se skärmarna trots att det är ett halvår sedan sist. Och dessutom det första ordentliga han gör efter skadan. Men han susade på, gick i och för sig på fel skärm en gång och jag kunde inte bryta honom, men det kan vara positivt när det gäller honom. Ceta hon fick bara figgar Asic och Ron fick inga alls. Vinden låg så kanonbra så jag tog bara ut henne på ängen så fick hon stå och samla sig lite. Hon fick nos på Anns väska som låg på backen, men ett steg fram sedan bara det iväg.

Senare kom Jeanette över och ville ha ett spårupptag med Åsa, så vi gick en stund först, därefter la vi 2 spårupptag och sedan körde vi uppletande. Tänkte säja att imorgon blir det lugnt men ack det är ju skyddsträning och det avstår man ju inte gärna.

Ha det gott
Lena

Kommentarer
Postat av: Kathy Castellaneta

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback