Ytterliggare en onsdag

Nu är äntligen den goa värmen här. Tog för säkerhetsskull med två fliesar till träningen, men det var så varmt och skönt så det räckte med en!
Hundarna hade fått en långprommis på morgonen av dottern, så det var bara att hämta välrastade hundar och åka till träningen. Idag var vi inte så många men så vi började med fika och pizzaätning. Jag tränade Ceta lite innan, sedan fick hon bevaka, släppa och transporter. Sedan fick hon en "flykt". Tyckte inte jag hade fullständigt koll idag, får skärpa mig! Och på flykten gjorde hon ett bakåtkast ur halsbandet sen stack hon och flög på figgen. Inte bra men får det är bara att ta åt sig och skärpa sig till nästa gång :) Sedan tränade jag Asic lite metall och dyl.

När vi kom hem tog vi det lugnt eller rättare sagt jag gjorde det. Hundarna rusade som stollar i trädgården, och Ceta skulle tackla till Asic men se det gör man inte ostraffat. Han blev skitförbannad och jagade nästan över henne till grannens tomt. Så nu har hon en reva på nosen, ilsken katt får rivet skinn kan ligga något i det.

Sedan var det till att träna backningar och tipset jag fick  funkade, hon gick så rakt och fint. Därefter lite lydnad, sedan ut med Asic och tränande sakta gående och kryp. Det var så skönt ute så man ville inte gå in. Men det är en arbetsdag imorgon så nu får man ladda för det.

Ha en go kväll
Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback