En kanondag

Ja, så är denna vecka nästan över, vilken fart det går med. Var i Kumla måndag och tisdag och det är som alltid himla trevlig. Ledig onsdag och med allt vad det innebär. Igår bestod dagen av sök, lydnad, skydd och styrelsemöte som pricken över i.et.

Vi körde söket alldeles intill manegen och bana som vi oxå har haft på tävling. Några hundar innan mej, sedan var det lilla Ceta, behöver väl knappast säja vem som höll stigen för mig :)) Började med klapp på Petter, sedan var det bara att köra, hon gick så otroligt bra. Fint fokus utåt, bra fart och bra skall så det kändes så himla bra. Fick mig bara en åtutning (kanske berättigad) Ceta kom farande över en stor sten slinter så alla benen bara flyger rakt ut, kanske lite överdrivet men det var vad jag såg och då började jag mesa lite men se det var bara att kamma till sig och köra vidare. Och hon sa inget och har inte haltat hitintills så det var nog rätt beslut!

Sedan körde jag ett litet uppletande på ängen, och lydnad med Asic. Idag var det mycket pisk i manegen och det är bra störning för Asic. Han blir lite störd av det, metallen var lysande idag. Så tack Ingrid för kommentaren:)) Ceta var transporter med korg, bevakningar  med korg som såg riktigt proffsiga ut, början till fasttagande och sedan bevakningar utan korg. Jag hade skickat iväg kopplet och jag vet att hon går fina transporter fram till bevakningen men då skall man helt plötsligt göra vänster och sedan helt om för att göra höger om. Det slutade iallafall att Ceta först kom över på högersidan för att sedan helt sonika sätta sig mellan Sverker och mig! Jag försökte övertyga att i detta forumet kör jag inte lydnad men det var bara att hämta kopplet. Avslutade med fasttagande där jag fick springa efter och kommendera in henne till sidan. Gick jättefint, tycker detta är så himla kul. Sedan blev det lydnad med Asic igen och Ceta fick sin dos sist.

Idag har jag varit och hämtat våran nya dator, tydligen en värsta speldator med massa finesser och en jäkla massa sladdar. Trodde denna skulle vara perfekt med kort och dylikt men vi hade inte behövt just denna typ för det ändamål som vi använder datan. Men skit densamma nu står den här.
 
Nu skall det bli en lugn helg har jag lovat mig själv.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Anette

Vad bra Ceta gick på söket och vilka fina skallmarkeringar hon hade:)
Jag längtar redan till nästa onsdagträningen.
Ha det gott så synes vi snart!
Mvh Anette


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback