Kyla och snö!

Idag min lediga dag vaknade man vid 9-tiden och tittade ut alldeles vitt och några minusgrader. Efter regnet som varit den senaste tiden blev man riktigt glad. Släppte ut hundarna i trädgården trodde att det skulle bli ett jätterace men icke Asic sprang omkring lite grann medan N Ceta satte ner huvudet och agerade snöplog. Att snö kan vara så gott att äta!

Åkte sedan upp till Kungälv, stannade vi klubben så dom fick springa av sig lite. Därefter till manegen, vi var 7 st varav 5 st körde skydd. Givetvis precis när kaffet var upphällt och halva bullen i munnen, så säjer uppfödaren Lena du kan börja. Har upptäckt att det ofta blir så här, så nästa gång skall Ceta stå startklar, för då kommer han antagligen välja någon annan, då skall jag sätta mig och fika.

Började iallafall med transporter i korgen, tycker att det går hyfsat bra, sedan ett överfall och det tyckte jag gick skitbra, så jag berömmer henne istället för att ta in henne till sidan och då hinner ju hon tyvärr göra en omstöt:)) Så där fick jag första omgången av uppfödaren.  Sedan bevakningar i korg med sele och lina på och det gick fint. Därefter bevakningar utan korg, transporten fram kändes jättebra, nädå bara att vända och göra om för hon satte sig lite framför mig. Så när jag vänder mig om så sticker Ceta och sätter sig vid sidan av Sverker istället. Hon var inte speciellt pigg på att göra om detta och jag förstår henne för i det hela var transporten bra det andra är ju petitesser:)) Sedan avslutade vi med fasttagande och det tycker vi båda är skitkul.

Tog in Asic och tränade han lite. Lika taggad som vanlig men himla bra att få dom här störningarna, nu bryr han sig inte så mycket av att dom kör skydd, för det är inte hans grej:)) Fick iallafall kört ff, kryp ink, läggande sent första gången något bättre gång 2 o 3. Men det behövs tränas på mycket... Sedan hopp sitt över ett hästhinder, lite skall. Och en platsliggning när Petter kör Ulli på fasttagande, då blev han lite orolig.

In med Ceta igen för lydnadsträning och platsliggning. Inga konstigheter men nyttigt i denna miljö.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Victor Applegate

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback