Lite som hänt

Ja, ytterliggare en vecka har gått. Det har inte varit mycket träning precis. I torsdag träffades gänget som idag bestod av Ingrid, Marianne och jag. Så lite lydnad blev det. 

Sedan var jag hos uppfödaren i fredags för att köra några slag innan tävlingen. Och jag får ju säga att även om tävlingen inte gick bra, så var det tur att jag gjorde det för annars hade säkert tävlingen gått ännu sämre. Började med tomslag och därefter figge. Sverker låg där och då tog Asic rullen och sedan började han skalla med rullen i munnen :)) en påhittig pojk det! Sedan blev det 2 tomslag och sedan låg Anette och där hörde jag han gnälla så då ropade jag.

Sedan till tävlingsdagen som halvstorm och ösregn men så är det ju när man tävlar denna tid man vet aldrig. Vi drog startnr 2, det var bara 3 i elit. Banan var skitbra sett ur min vinkel. Asic började med att tjuvstarta från mig så där fick jag kallat in honom. Sedan körde han sitt race helt och hållet. Banan sluttade ner på vänstersidan och högersidan var en klack och sedan rakt ut för att slutta på slutet. Så när man skickade upp hunden efter klacken kunde inte jag se honom. Men han for ut och sa där är ingen sedan över på andra sidan drog fram i rutan och där var ingen heller. Han var iallafall på vänstersidan där jag kunde se honom ute max 3 gånger vi baslinjen. 2 figgar fick han den trejde låg nästan utanför figgen på 200 hundra meter och där var han bevisligen inte. Så hade jag varit domare så hade detta inte varit värt något betyg överhuvudtagen men han fick 5-5. Målet var ju att bli gk men inte så här precis. Sedan att man inte tränat sök på ca 3 mån gjorde kanske inte saken bättre. Men nu får han bli spårhund så får Ceta axla söket istället. Lydnaden gick hyfsat och uppletande var han den enda som tog 4 föremål (rätta).

Sedan har det varit släktkalas hela helgen, så nu är man rätt matt. Men idag har jag iallafall fått städat och det behövdes.

Fick ett mejl från Helene i Lomma där man skulle fylla i lite info om sig själv   kommer nedan!


Saker som du kanske eller kanske inte vet om mig

A) Fyra jobb som jag haft:

Inköpsassisten

Kommunal Dagmamma

Kassörska på GeKås i Ullared

Säljare


B) Fyra filmer jag kan se om och om igen.

Dirty Dancing, Gökboet, Wallander & Beck


C) Fyra platser jag har bott på:

Partille, Sävedalen, Karl Gustav, och Björlanda


D) Fyra TV-program jag älskar att titta på:

Idol, Postkodmiljonären, Djurpolisen, Beck


E) Fyra platser jag har semestrat på:

Miami, Turkiet, Cypern, Budapest


F) Fyra Webbsidor jag besöker dagligen:

Uppfödarens, Bapsi & Häxans, Ziccolinos, Stregas men det blir många fler varje dag.


G) Fyra favorit-maträtter:

Pastarätter, Fläskfilé och potatisgratäng, Raggmunk och Fläsk, Rotmos och Korv


H ) Fyra drycker

Kaffe, Vatten, Öl och Glögg.


I) Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:

Ute och träna hund (fint väder idag) hade det regnat så hade soffan och en bok inte varit fel.


J) 4 vänner jag tror kommer svara:

Jag tror alla svarar!

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Klart att Asic ska få fortsätta med söket. Han vill ju bli skallhund - det är mycket "coolare".
Håll en tumme för oss på lördag - sök igen -utan blindmarkering denna gången - annars blir det ytterligare en "cool" skallhund i södra Sverige :D
Lycka till på söndag - vi ses när det är dags för lydnaden. //Heléne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback