Lugnt!

Vi har faktiskt tagit lite lugnt nu några dagar jag och hundarna. I torsdags blev det bara en långpromenad för jag skulle ut på kvällen med kunder och leverantörer och laga mat på Sjömagasinet. Det var skitkul och vilken god mat sedan. Kocken var ju givetvis med hela tiden så man inte gjorde bort sig med hummer och hälleflundra, en mycket trevlig kväll.

Igår var jag och Kerstin och rekade appellbanan för söket. Det var 3 st anmälda. Asic och Kerstins Qvittra sprang med när vi snitslade upp banan. Sedan åkte Kerstin, tog ut Ceta på en promenad och hon var så himla intresserad av vad vi gjort i skogen. Va fasen tänkte jag vi kör lite tomslag, och hon sprang som en skållad råtta i skogen. Så efter 5 tomslag tog jag in henne och klappade om henne. Jag hade ju inte mina "sökgrejer" med mig så det fick bli en pinne som leksak. Gick alldeles utmärkt enl henne och därefter körde jag 3 skallmarkeringar på mig själv. Satte henne på stigen och gick ut i rutan och satte mig. Och där fick det bli en kotte som leksak gick oxå alldeles utmärkt. Skall tänka på detta när jag står och rycker i hundleksaker!

Idag hade vi appelltävlingen och det var jätteduktiga hundar allihop. Tror att vi av 15 st hundar blev 11 uppflyttade, där i bland Linda med Dizza, JÄTTEKUL :)).

Fick papper från Landkrona och kom med, det blir Asics sista tävling för iår förutom KM:et vi har i Dec. Så Helené det vore jättekul och du kom och sa Hej!

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Jeffrey Hoffman

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback