Spår och lite till

Nu har man äntligen haft den sköna helg man sett fram emot. Igår var det en långpromenad annars har jag städat och fixat hemma. Förrutom dom 2 Wallanderfilmer vi såg, skitbra.

Så idag var det bestämt att vi skulle spåra nere i Sandsjöbacka. Vi jag och Jeanette började med att lägga spår till Ceta och Åsa, sedan la jag ett för Asic på tillbakavägen. Rätt roligt terräng mycket berg och ljung, så man var helt slut bara att gå spåren. Och stackars Åsa fick ett som nästan bara gick genom enesnår. När spåren la till sig så körde vi uppletande men alla 3 hundarna, lite kul att se hur olika dom jobbar. Ceta är som en yster unghäst och man kan riktigt se på henne att tappar hon tråden så springer jag bara lite fortare så kommer jag nog på vad jag skulle göra:)) 

Vi började med Ceta och ett Stiansenupptag, det köpte hon fullt ut men nästa gång skall jag mata ut henne mer än jag gjorde idag.

Sedan fick hon sitt spår och äntligen efter att ha legat i drygt en och halvtimma så startar hon med samma fart som alltid men insåg rätt snabbt att det funkar inte. Så hon saktade ner farten betydligen och löste det hela skitfint. När hon fick tapp ringade hon och sedan iväg igen. Att jag fastande i en bergskreva med benet och tjoade till bekom inte henne ett dugg:)

Asic fick sitt spår efter 2 ½ timma och övergången hade vi och flera andra passerat många gånger. Han valde rätt håll och sedan bar det iväg övergången noterade han inte ens :)) sedan sulade han på som bara den. Innan slutet kom vi till en bergsvägg som jag kanat ner efter kanten. Där blev han lite tveksam men efter noga övervägande så insåg han att man kunde ta sig ner där och där låg slutet.

Så det har varit en mycket givande dag, om än att man var helt dyngsur om fötterna samt helt slut efter all denna bergsklättring.

Nu är den nya datorn helt och hållet fixat. Så nu har vi bränt CD skivor men gamla skyddskort till div vänner.

Må väl
Lena

Må väl

Kommentarer
Postat av: Mary Brooks

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback