Veckan som gått

Tog det lugnt måndag och tisdag sedan onsdagen var det sök och manegen och vad det innebär. Nu är det som sagt Ceta som gäller på söket. Och vi var bara 3 st uppfödarna och jag. Lite kritik fick man ju som vanligt, men nu skall jag skärpa till onsdag så han inte kan komma med något :))  I och för sig så är han bra att ha i ryggen ibland!

Sedan körde jag uppletande med Asic. Därefter lydnad med bägge två. Skyddet gick bra tycker jag.

Tordagen var det spårträning och upptagsträning samt uppletande. Asic valde framspår första sedan klockrent bakspår andra :(( Ceta gick rätt håll, sedan galopperade hon hela spåret och jag gick och svor att detta kommer att bli jobbigt i skogen. Vet att jag slarvat med tiden så nu är det skog och långa liggtider, med mycket klurigheter.

Sedan var det kusinträff på fredag, lördag blev det  långpromenad vid havet sedan tog jag och drog till Landskrona för elit tävlingen.

Tävlingen gick bra idag tycker jag men sketna 1,25 till certet, så slutsumman 583,75 med en pinne borta (inte första denna gång) samt 5 på metallen.

Jag låg över i klubbstugan som var jättefin, upp tidigt imorse rastade Asic och städade ut rummet. Drog startnr 6. Börja med plats och stege. Fullt på plats 7,5 stege med tjuvstart och DK. Fullt på upptaget, sedan fint ut och tar första apporten. Sedan fick vi folk med hund i spåret. Spännande tyckte jag för nu skall vi se om Asic får något reaktion men icke sa nicke han fortsatte så fint. Men någonstans på vägen missade vi apporten. Sedan fick vi 10 på uppletandet, lydnaden gick relativet bra, han fick 5-5 på metallen. Han tappade den på ingången tyvärr.

Tack Helené för att du kom och hejade på oss!

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Jättekul att träffa dej och se den fina lydnaden. Mycket retfullt med metallen. Hoppas det inte var på grund av mig - jag brukar inte ha marginalerna på min sida :D
Sen tycker jag det är bra att ni inte gör SM-poäng i år - det blir för långt att åka för att heja på er :D
//Heléne

2006-11-19 @ 19:57:19
Postat av: Josefine

Grattis certpoängen i Landskrona!

Postat av: Ingrid

Hej och grattis till fina poäng IGEN!!!
Det är nära - jag bara säger - sååå bra det kommer att bli när du har med dig alla pinnar!!! Fullt på uppletande och den fina lydnaden som ni har... :) En femma på metallen var en engångsföreteelse. Jisses - vänta bara!

2006-11-19 @ 22:26:27
URL: http://www.bapsi.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback