Spår

Ja, efter en förmiddag med bara regn så började solen skina lite. Så ut i skogen för att lägga 2 spår. Hann lägga Asics innan en ny skur kom :( Men Asic fick ca 1300m men upptag7 pinnar och slut. Hade bara markerat första apporten och på 2 ställen där jag följde stigen  en bra bit och sedan vek av allt annat hade jag i minnet :)) Tror man, återkommer till det.

Efter Asics slut fortsatte jag att lägga ett till Ceta och det blev ca 1km oxå hon 7 pinnar och slut. På henne hade jag bara markerat där jag vikit av stigen.

Det är inte ofta jag lägger spår i våra skogar där man och alla grannar går dagligen och rastar.

Började med Ceta, och gick stigen upp och vet att jag tänkte att här gick jag inte Asics spår. Ceta valde rätt håll och sedan for hon iväg som en idiot. Tvärnit första pinnen, kan erkänna att jag tappade linan så jag var väldigt glad att pinnen kom så lägligt, iväg igen i 790, vinklar jättefint och tar 2 pinnen. Därefter hade jag följt våran vanlig stig en bra bit, och där fick hon verkligen tänka till och dra ner på tempo. Så här fortsatte spåret hela tiden, så fort jag gick ut på en stig där jag vet att många går fick hon skärpa till sig. Hon gjorde en alldeles strålande insats, är så himla nöjd med lilla N Ceta efter detta.

Asic analyserade valde rätt håll, peppar peppar nu har han gjort det rätt så många gånger så jag hoppas att det fortsätter så här. Bra tempo ut, väljer rätt håll sedan bär det iväg, över första apporten, då kallade jag på honom och tog upp apporten och gullade med den, han fick den alltså inte. Iväg igen sedan plockade han pinne efter pinne, tills vi kom upp på stigen där jag absolut inte hade gått men det hade jag. På ett ställe var det så blöt så jag fick efter vattenkanten och hoppade över längre fram. Asic följde mina spår så fint utan att först hoppa över för att konstatera att där gick inte spåret och hoppa tillbaka. Duktigt av honom som ibland gör saker lite fort och fel. Sedan gick spåret länge på en stig för att sedan vinkla av och in i skogen igen. Han skötte sig jättebra förutom första apporten. Men med träning åter träning så löser vi säkert det :))

Fick med en liter gula kantareller från skogen oxå, inte illa sista oktober och fortfarande finns dom.

Imorgon är jag ledig, så då äntligen kör vi igång med inomhusträningen.

Må väl
Lena 

Kommentarer
Postat av: Anna Lambert

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback