Uppdatering

blir lite långt mellan gånger ibland. Det stora som har hänt är att min bror från Usa var hemma en vecka och åkte tillbaka igår. Alltid lika trist att skiljas men men. Sedan att Ceta har blivit MH testad,  vilket har varit ett litet meck att komma med på. Nu äntligen fick vi plats på Lilla Edets BK, har blivit bortlottad 2 gånger tidigare. Och med tanke på planerna så är hon tvungen att MH testas detta år. Men som sagt det gick bra,  man tror man känner sin hund bäst men hon överraskade mig faktiskt på vissa grejer. Att lilla "stumpan" har självförtroende det har jag nog missat, trodde hon lutade sig mot Asic i konstiga situationer. Att hon inte ville att dom skulle "kladda" på henne det visste jag däremot. Men som sagt väldigt skönt att ha det gjort.

Annars har vi tränat både spår och uppletande och lite skärmar. Fick oxå besked från Säffle BK där vi hade tänkt att tävla spår att vi var 18 reserv i och för sig inte så dåligt med tanke på att dom tog 38 reserver :)) Men att komma med blir nog inte det lättaste dom tar 20 spår, men har man tur så har man.

Efter Säffle är det "bara" två tävlingar kvar för oss i år och det är 1 spår och 1 sök sedan har vi gjort vårt för detta år.

Just det vi fick kört lite skydd i onsdags oxå alltid lika roligt men nu får vi öka på dosen lite. Det var nog minst en månad sedan vi körde sist och Läger Lena och N Ceta skall på skyddsläger första helgen i Dec, så då behöver jag nog vara lite varm i kläderna.

Lite kul att bli kallad Läger Lena men fick höra till min stora förvåning att det finns dom som varit på många fler läger än mig. Men vi kom överens det är himla kul att träffa bra människor att träna med, och inte bara träna med utan att sitta och tjöta med det är grädden på moset.

Må väl
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback