Åter från Turkiet

är man nu och det känns faktiskt rätt bra. Hade en underbar vecka med värme, god mat och dricka. 30 grader i vattnet. Och billig shopping vad mer finns att önska, köpte faktiskt en Adias Fleece, för det hade jag inte innan:))

Började iallafall med att vara med på våran skyddstävling som även om hela dagen gick så var den mycket lyckad. Kul att se många duktiga hundar och förare.

Igår var det andra och sista gången på appellkursen där jag håller i spåren. 5 deltagare med mycket lovande hundar alltid kul att se.

Och idag kom beskedet med stort B Lilla N Ceta är fri både bak och fram :))) 
Hade väl inte trott något annat men jag är lite psyko när det gäller leder, så det blev jubel på jobbet när jag kolla SKK Hundata så min ena kollega kom in och trodde jag hade vunnit något. Men jag fick förklarat som det var fick hon krystat fram det var ju roligt men man kunde riktig se att tankar var nog om jag var riktigt frisk. Men det är ju sådan man är och det bjuder jag på.

Sedan var det iväg och träna lite sök med bägge hundarna. Ceta fick skälla länge idag och det klarade hon fint. Annars gick hon bra, förrutom ett omskick där det var en bergsvägg, så förstod hon inte riktigt att man kunde leta väg första gången men det gjorde hon andra gången jag skickade henne.

Asic fick 10-12 tomslag sedan avsluta med en nära, försökte med flying men det var inte så lyckat idag. Han var lite för stissig, så det blev att bromsa upp honom och skicka från stilla stående. Och klart första passet efter att ha varit på kennel en vecka kan ju inte bli annat än stissigt :))

Må väl
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback