Ceta blev uppflyttad

Idag var vi på Tjörns BK och tävlade appellen. När man vaknade 5,45 så hällregnade det och blåste storm. Och det är ju då man undrar om det är något fel på en. Men det var bara att koka lite kaffe och pallra sig iväg. När vi kom fram så hade lugnat sig lite skönt tänkte man men efter lottning så var det dags igen världens ösregn. Jag drog startnr 1. Vi fick ett spår som en blixt. Och efter det jag gått spåret så kom det 2 skurar till. Man tänkte detta är inte sant och med den blåsten. Men Ceta fixade första rakan, vinkeln och andra rakan kanonfint och fick med sig bägge apporterna. Det blev lite snurrigt vid andra vinkeln men det löste sig och hon tog slutet. Så betyg 8,5. Budförning 10. Och lydnaden var hon jätteduktig i, med tanke på vad hon kan. Jag avstod framförgåendet för det kan hon inte och läggande förstod hon tydligen inte heller. Och fullt på platsen så totalt 251 och uppfl. Det är lite roligt för man tycker inte hon kan något men det kan hon iallafall, hon fick 9-9,5 på fria följet och det tycker jag är jättekul.

Asic tränade jag när dom andra var ute och körde söket. Vet inte om det är maten eller vad. För han är så j-la taggad så att det inte är klokt. Men han håller ju ihop så det är ju lite småroligt.

Igår hade vi från Kungälvs BK uppvisning i Kungälvs city. Jag hade drillat SM-stjärnorna. Och allt blev himla bra och mycket folk som tittade. Det var allt från ungdomsgruppen till SM-deltagarna till Agility.

Annars har veckan varit lugn.

Ha det gott
Lena 


Kommentarer
Postat av: Heléne

Grattis till uppflyttningen! Bra jobbat i regnovädret. Härligt med 9,5 på fria följet - det bådar gott för framtiden :D
Vi tävlade sök i helgen - det gick INTE bra :( Har inte uppdaterat hemsidan ännu, men snart kommer en rapport, måste bara lugna ner mig lite, så att jag inte skriver fel saker! Man kanske kan bli anmäld för förtal eller något. Skojar!

Postat av: Anna & Erik

GRATTIS till uppflyttningen, kanonbra jobbat!!!

Lycka till med det fortsatta tävlandet.

Kramar från oss i Stockholm.

2006-09-04 @ 11:48:36
URL: http://members.chello.se/foggensnelly/
Postat av: Ingrid

Grattis till uppflyttningen. Det var det värsta att du smyger iväg och tävlar utan att man vet något... Men det kan ju bero på att vi inte har träffats så mycket det senaste och inte pratat så mycket heller för den delen ;). Nåväl, grattis i alla fall!

2006-09-04 @ 15:19:08
URL: http://www.bapsi.net
Postat av: Kerstin

Stort grattis!!!!
Kram Kerstin

2006-09-04 @ 16:14:06
URL: http://www.foggenskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback