Elitspårtävling i Lilla Edet

Dom ringde igår eftermiddag och erbjöd mig en plats, och det kan man ju inte neka till. Så det var bara att masa sig upp tidigt imorse och åka iväg. Var framme i god tid så man kunde rasta hundarna i lugn och ro, sedan ta en kopp kaffe med dom övriga. Det var många Kungälvs ekipage som deltog.

Drog startnr 16 och skulle således börja med lydnaden. Först plats för alla och därefter stegen. Så då var det bara att sätta in Asic i bilen igen för att titta på 11 som startade. Bedömningen var hård med rättvis och det kändes bra. När så 15 gick in på plan tog jag ut Asic. Vet att jag lovordat att han är så taggad men i morse funderade jag allvarligt om det är så kul. Men fick gått åt sidan och kört han lite och pratat lite med honom. Så var det vår tur, ff som kändes rätt ok, stegförflyttningar kändes riktigt bra, ink med ställande och läggande ett hyfsat ställande men la sig inte trots dubbelkommando, Framåtsändande full sken även genom gruppen så där fick vi DK  oxå. Sedan flöt det på och var väl inga större fadäser.

Efter lydnaden så åkte vi direkt ut på spåren, hann ta ut hundarna precis så var det min tur att släppa på, flöt jättebra. Han går ut och analyserar väljer rätt håll och sedan iväg. Det kändes otroligt gôtt. Sedan spårade han kanonfint, och vi hade riktig krigsdans i skogen vid apporterna och det uppskattades verkligen. Så det slutade med full pott även på spåret.

Nu var det bara uppletandet kvar, det var riktigt jämnt resultat över hela gruppen. Så uppletandet blev lite utslagsgivande. Ut med Asic gömma en grej och skicka han. Sedan låg han vi mina fötter tills det var min tur, 4 skick 4 föremål. Fick 9,5 pga tugg.

Så dagen slutade med att  Asic fick sitt första CERT 585,25 och blev 3/20. Så nu är nästan mina mål för året klara :))

Ceta och Dizza fick varsit spår efteråt och det gjorde dom med bravur.

Må väl
från en mycket nöjd & stolt Asicägare


Kommentarer
Postat av: Anna & Erik

STORT GRATTIS till Certet!!!!

Det var ni väl värda! Hoppas att det fortsätter lika bra framöver så att vi får en SBCH av "lilla" Asic.

Pussa på vovarna å ha det så gött // Anna & Erik

2006-09-10 @ 19:22:38
Postat av: Ingrid

Hallå där!
Stoort Grattis till Certet! Jättekul!! Hade velat vara på plats när det var så många från Kungälv där men så blev det inte... Vi synes!

Postat av: Anette

Super grattis till certet:)!!

2006-09-10 @ 21:23:30
URL: http://www.lindjax.com
Postat av: Heléne

Wow, så duktiga ni är! Vi gör vågen och hurrar! Dags att revidera målen tycker jag - det är ju bara september och en massa tävlingar kvar :D

2006-09-11 @ 09:54:14
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Kerstin

JÄTTEKUL och JÄTTEGRATTIS!:D
Stor kram
kennelmamman på Foggens

2006-09-12 @ 16:15:10
URL: http://www.foggenskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback