Onsdagsträning

Idag träffade vi kl 11 och tränade lite sök. Det var Sverker, Anette, Harry och jag. Började med Ceta och hon fick först en skallmarkering inkl lite vatten. Hon har fått ett jättebra skall, så det kommer jag nog att höra även på långt håll om det skulle behövas. Sedan 3 träffar och avslutar med att Sverker sitter i en bit in och sticker iväg och tjoar och då plockar jag bort henne. Hade lite problem att få med mig henne men det är ju bara positivt.

Sedan fick Asic 6 eller 7 tomslag. Och jag skickade honom där det var riktigt "brötigt", på ett ställe skulle han hoppa över ett omkullvält träd. Hoppar upp på det och slinter och ramlar ner, då vänder han sig faktiskt och kollar om det skall vara så men sedan sticker han ut.

Efter detta åker vi till klubben och då tränar jag och Asic lite lydnad. Under fria följet säjer Sverker som körde ink med Buttrix ligg och Asic slänger sig, han är så lyhörd :))

Efter det blev det skydd, och nu är vi riktigt på G. Vi tränade korgen en hel del. Bla transport med överfall en "light variant". Jag gick jämte Sverker och rätt som det var fintade han till och Ceta reagerade med blixtens hastighet och jag hörde hur det klapprade i korgen superduktigt! Sedan fick hon fronta Sverker och det gjorde hon utan tveka. Sedan bevakningar utan korg, backade ut jättefint. Sedan ett litet modprov och första flög hon upp och missade, men andra då var hon med. 

Sedan blev jag kvar på klubben för vi skulle ha  möte med tävlingssekreterarna. Så det blev lite lydnad även för Ceta. Nu är fokus högersvängar och halter. Sedan saktagående.

Idag skall vi inte göra något bara ta det lugnt.

Må väl
Lena 


Kommentarer
Postat av: Kathy Barton

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback