Tack alla

snälla människor som gratulerat oss. Det värmer!

Igår var jag så himla duktig städade och fejade hemma, var och handlade, bergspromenad med hundarna så dom vi sträcka ut ordenligt upp och ner. Därefter kom grannen som har skärmarna och sa att det tänkte köra lite på ängen nedanför oss. Perfekt då hänger jag med och kör bara Ceta. Sagt och gjort dom små Kelpiepojkarna först, därefter Ceta och vi körde bara hitta. Jättefint gick hon. Det roliga var när jag var figurant för Potter som gick som andra hund, kom jag på att jag hade ju satt in Lasange i ugnen och visste inte om mannen kommit hem. Så när Potter var klar sprang jag upp sniffande hela vägen om det luktade bränt, men sån tur var han hemma och hade tagit ut dom. Snacka om disträ! Iallafall när vi var klara tänkte va f-n jag tar ut Asic och kör alla 8 tomma, och det gick på rekordtid. Han tycker detta är så himla kul. Bra motion är det oxå.

Idag har jag röntgat Ceta, plåtarna såg bra ut. Sedan får man se vad STH säjer. Men huvudsaken är att det såg bra ut. Sedan åkte jag till klubben för träna med Lena. Så det var Linda, Lena och jag. Vi började med uppletande. Asic fick bara en långt ut, och när han tog den så börjar jag tjoa och svinga bollen. Precis när han kommer skickar jag iväg den. Det roliga var att Ingrid stod med Häxa alldeles intill, så dom fick hälsa på varandra och av någon anledning släpper Asic bollen och då tar Häxa den. Då låtsas Asic som han inte ser den för han vågar inte gå fram och hämta den! Till saken hör att Häxa är ca 14 veckor :)) Men det är lite gulligt att denna stora hund blir lite mesig. Sedan var det lydnaden och blev ff, ink med ställ & lägg och den körde jag 3 gånger. Fick höra att jag skrek ligg och det kan nog stämma för jag kände mig lite rosslig i halsen efteråt. Kontentan är att säja tydligt istället:) och där efter var det framåtsändandet som inte var så tokigt. Han är fortfarande lika pigg, jag blir mer och mer säker på att det är det nya fodret.

Nu blir det kundbesök i dagarna två, så hundarna får lite brejk.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Albert Brazier

Google is the best search engine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback