Ceta uppflyttad till Hgr Spår

så nu är det "bara" ett mål kvar innan sommaren eller kanske två:))

Upp i ottan och iväg till Ulricehamn BK, där lottning, drog nr 4. Sedan var det en timmas väntan innan man blev utkörd till spåret. Tog tillfället i akt och tränade Asic lite, han skall köra Elittävling där nästa vecka så det var ju bra att passa på. 20 över 8 iväg ut till spåren och en liten väntan så man hann ta en kopp kaffe. Solen sken från en blå himmel, lite kallt i vinden va det men med andra ord ett perfekt tävlingsväder.

Släppte på Ceta och hon sular i väg, tar vinkeln i ett nafs sedan försvann dom som var bakom. Kan säja utan att överdriva detta var det värsta spår jag gått med henne. Fick stoppa henne tre gånger för att jag skulle ta mig ner för berg, och hon står bara och stampar "skynda dig skynda dig" när jag sätter ner foten på plan mark är hon redan iväg. Gick runt på 14 min och hade en puls på säkert 250 när jag kom till slutet. Hon fick med sig 5 + slut och det är inte konstigt med den farten och i den terrängen. Det blir till att tränas. Så 8 på spåret och 10 upptag.

Sedan till lydnaden, för denna lilla dam är det nästan som självbelönande att träna lydnad och jag har kört en del i veckan så det kändes när man gick in till start men är överlag mycket nöjd med henne vi lyckades skrapa ihop 224p på lydnaden utan plats.

Då räknar man snabbt ut som tävlingssekreterare man är att jag hoppar både plats och budförning för det behöver vi inte! Så totalt 442,5p. vi var 10 st som kom till start 7 kom runt och 4 blev uppfl och Ceta kom 3:a.

Så nu laddar vi om batterierna så får lille Asic vara med och göra sin första tävling för iår. Har haft lite otur med bortlottningar på honom, så det är tur att man har Ceta:)

Regn skulle det väl bli imorgon tyvärr men men det är som det är. Återkommer med rapport ang Asics tävling, skall bli kul att se för han är lite mer än lovligt intresserad av Ceta nu när hon är skendräktig. Men henne lämnar jag hemma så kan familjen rå om henne.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Eva m buhundar

SUPERGRATTIS!!

Nu håller vi tummarna för i morgon, för oss båda ;)

Postat av: Susanne & Ipse & Stina

Kanon! Grattis! Det var gött jobbat!
Lycka till nästa helg med Asic också!

2007-04-21 @ 21:25:24
URL: http://bastkustenshundservice.se
Postat av: Susanne & Ipse & Stina

Ursäkta! Jag missade att du ska tävla imorgon me´!
Lycka till!

2007-04-21 @ 21:27:47
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Grattis... vad roligt :)..

2007-04-22 @ 08:26:15
URL: http://eloz.tk
Postat av: Kerstin

STORT grattis till både cert och uppflyttning!Kul, kul!
Kram Kerstin

2007-04-22 @ 14:03:20
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Anna & Nelly

GRATTIS GRATTIS till uppflyttningen, superbra jobbat! Lycka till framöver:)

Kram Anna

2007-04-29 @ 18:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback