Helgen som varit

Ja igår var det start för första gången Lägre spår. Kändes helt ok är ju helt klar med att det är en otroligt duktig spårhuna Lilla Ceta, det som hände i Ängelholm är ju en gång ingen gång:)) Fick start nr 4 och sedan bar det iväg ut till spåren. En liten väntan bara och sedan var det att släppa på. Hon startar väldigt målinriktat sedan svajar hon några meter sedan bär det iväg. Det slutade med 10 upptag och 10 spår och vi gick runt på ca 16 m och då var det lek och godis vid varje apport. Försökte vattna henne men det förgäves. Så det kändes helt ok med tanke på att jag inte lägger henne ännu, bara en tidsfråga innan det blir dags! Sedan till lydnaden som trots värme var riktigt bra förrutom apporteringen där det är lite omtag. Och efter det så tar tävlingsledaren apporten och håller den bakom ryggen då tappade lill Fia konceptet, så när hoppet kommer så är inställningen inte 100% på vad hon skall göra utan hon dammar i på utväg vänder sig om och undrar vad i h-e va det så hon sätter sig nästan med näsan på översta plankan hoppar och dammar i ännu mer så 0 var ett faktum. Hade räckt med en 5 så hade uppflyttningen var klar då utan plats och budföring. Men slarvig av mig att inte styra i henne på det som skall göras. Så slutpoäng blev 456,5p. Det var iallafall en supertrevlig tävling, underbara spårmarker, det var inte sista gången vi var där!

Idag har det varit platsträning för N Ceta och lite lydnad och skydd. Asic körde jag ett spårupptag, det var lite kul för jag hade lagt ett först som jag inte informerade dom övriga om. Och rätt som det  var sa Anette Lena har du lagt ett spår där och i samma ögonblick kommer Dilda med en pinne i munnen, det är sånt man kallar frispår:))

Så jag la ett nytt till Asic, och han analyserade en halvmeter max och sedan susar iväg och plockar pinnarna. Det var ett tag sedan vi tränade upptagsrutan så det kändes himla bra. Sedan körde jag lite lydnad med honom och la lite  mer krut på  krypet. 

Sedan blev det lite repetion här hemma, kan ju inte låta bli när vädret är som det är och hundarna blir överlyckliga.

Må väl
Lena 

Kommentarer
Postat av: Anna & Nelly

Ser att du traglar på i träningen...här är det lika dant. Håller på med platsen, den kan jag nog aldrig släppa för den här lilla damen tycker att det är väldigt trist att ligga still. Nu vet hon att hon måste men tummen kommer alltid att vara inskruvad:)

Synd med hoppet, det var ju så nära men det tar ni galant nästa gång. Lycks till på kommande tävlingar.

Ses på lägret!

Kram från oss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback