Onsdagsträning....

Idag körde jag & Anette hemma hos dom, både spår och uppletande, plats, lydnad och skydd. Började med att lägga ut spår därefter vallade vi en ruta. Vi började med Dilda som löpte allt för att se hur Asic reagerar. Men han brydde sig inte trots att han var väldigt nosig till vi kom fram. Han har nog förstått konceptet:)) Ceta och Dilda skötte sig oxå jättebra som dom småtjejer dom är:)

Cetas spår gick fint alla pinnar med och farten var bra. Asic missade första pinnen och sedan vid andra måste det ha luktat något jättekonstigt för han ville in ta upp pinnen utan markerade den bara och sedan när vi skulle skoja till det så ville han bara därifrån så när jag säjer spår försvinner han som en avlöning En riktigt tuff pojk det:)

Sedan körde vi plats med Ceta och Unna, inte för att Unna behöver det utan mer Ceta och det gick bra, så nu kör vi vidare på detta.

Lite lydnad och sedan skydd, fick givetvis köra fasttagande som hon missade på tävlingen, sedan började vi med dubbel och modprov bara första övningar. Och i modprovet skickade jag henne utan att ha fått klartecken, det är alltid sånt som uppskattas:)) Antagligen kände jag att hon skulle tjuvstarta iallafall så då klämde jag i revir, men jag gjorde det bara denna gången!!

Så nu är samtliga rätt möra i familjen, kvällspromenaden är klar och hundar har gått och lagt sig.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

GRATTIS till UPPFLYTTNINGEN!
Har kollat bilder som du hänvisar till och jag tycker nog att Du ser lite nervös ut. Ceta däremot är ju hur cooool som helst. Jag tror det gäller för dej att bli COOL, så fungerar HKL också (en tatuering kanske :D)
Kramar
Heléne

2007-04-13 @ 18:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback