Semester!!!

Äntligen dags för semestern, nu vankas tre veckor bara slappa och givetvis lite hundträning!

Lördagen började med att en skitstövel tog sig in i min bil och stal plånboken.  Så nu är jag inne på att arrangera detta igen och ha någon som ligger där bak och det kommer bli en överraskning för den som stoppar in handen i bilen kan jag säja! 

Var i söndags och tävlade i Mariestad med Asic. Började med lydnaden var väl rätt hyfsad men lite fadäser blev det. Därefter ut till spåret, valde rätt håll och spårade jättefint sådär så man blir lyrisk när man går bakom. Kom fram till en grusgrop  där började han doppa näsan sedan slog han och så höll han på vi kom sakta framåt men jag såg skogen på högersidan och tänkte där måste det gå så jag började dra mig däremot och givetvis ringar han med åt mitt håll. Sen var vi borta och Asic letade spår hela vägen mer och mer trött blev han. Så fick jag syn på mottagaren bra tänkte jag slutet måste vara här någonstans men icke sa nicke. Tiden ute ropade hon och då visade det sig att spåret hade gått igenom grusgropen, korsat en grusvägen och in i skogen på andra sidan. Nästa gång is i magen och bara stå stilla. Alltid lär man sig något.

Måndagen var det sök, lydnad och uppletande. Söket känns himla fint nu, hon går i och för sig väldigt djupt och kanske inte lyssnar 100% men hon springer som en liten råtta.

Tisdag varmt och gott så det fick bli en slappedag men lite målning och sådant ej för ansträngande.

Och idag så körde vi sök, skydd, lydnad och uppletande igen. Banan är bergig på en sidan och flack på andra. Och Ceta for upp i bergen som ingenting så hon gick riktigt fint. Skyddet gick oxå bra, civilsändande, transport utan överfall, fasttagande och transport förbi dubbelretning. Uppletande med bägge gick oxå jättefint. Asic fick köra igenom lydnaden och stegen jättefint han gick så sakta ner och på alla duktig pojke.

Imorgon blir det torsdagsgruppen igen och lite spår kul.

Sätter in super fina bilder på Asic och Ceta som Anna tog på Kindslägret.

image74image75image76

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lite lång resa för att lära sig ha is i magen.
Min gick till Karlsborg för ett par år sedan.
Den berättelsen tar vi en annan gång.
Vi ses På Onsdag kanske

Postat av: Kerstin

Ja, det är bara på den igen! Själv åkte jag till Ludvika för några år sedan och kom inte ur rutan! Det är väl sånt som lyser upp hundtävlandet *not*. Lite avundsjuk på dig för att du har semester faktiskt! NJUUUUT!
Ha det gott!
Kerstin

2007-08-10 @ 14:01:48
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Jag blev förbaskad å dina vägnar när jag läste om tjuven och plånboken! Sånt gör mig så vansinnigt irriterad - jag vet vad det innebär (spärrade betalkort, fixa nya inpasseringskort, nytt körkort, m.m.) massor av administrativt tråkigt jobb - förutom att man kanske blivit av med några hundralappar.
Men ..... ha en skön helg och härlig semester!
/Heléne
PS. Snygga halsband :D (skojar - både Asic och Ceta är hur snygga som helst, och de ser ut som om de vet om det!)

2007-08-10 @ 18:45:47
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Anna & Erik

Tackar för grattisarna i vår blogg!
Vilka superfina bilder på Asic å Ceta, är det Anna med Dengelidengan som tagit dom?
Ha en superskön semester.
Kram från oss!
Anna & Erik

2007-08-16 @ 14:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback