Appell lydnad!

Ja, denna vecka har det satsats stenhårt på appell lydnaden, både tisdag, onsdag och idag torsdag. Och det känns helt ok eller rättare sagt jättebra förrutom framförgåendet. Var lite kul när vi tränade i tisdags och Susanne säjer ja men du får en 7 på det, 7:a skriker jag får inte mer:) Nä det är väl den häraden vi hamnar i.

I går var vi ute och spårade, Asic fick ett över kallhygge och fick inte med sig dom 2 pinnarna som låg i granris på kalhygget. Det blåste ordentligt och sedan kalhygge då prioriteras spåret så här behöver vi träna ordentligt. Annars gick han som tåget. Ceta fick ett litet snurrigt spår upptaget valde hon bakspår, sedan gick hon som tåget. Missade en pinne där jag hade rundat en gran väldigt snävt med återgång så hon ville genskjuta direkt men det fick hon inte den lilla racerhunden.

Sedan till klubben och körde uppletande Asic gick riktigt bra och plockade in 4 föremål snabbt och detta på klubbens ruta som inte är vår favoritruta känns gott inför söndagen:) Ceta sprang som tusan oxå sedan blev det lite missförstånd på ett föremål så jag skickade henne på samma ställe flera gånger men där låg inte föremålet men ingen skada skedd hon jobbar hela tiden iallfall springer hon hela tiden:)

Idag hade vi genrep inför söndagen det var en glad stämning, så det kommer att bli riktigt kul på söndag. Det kanske låter allvarligt men allt är på skoj och flera av oss tycker det är kul att hetsa lite, inget illa ment utan bara på skoj.

Har oxå bakat lussekatter och pyntat så nu är det så fint här hemma, man får i och för sig skura golven varje idag. NU vill jag ha kyla!

Må väl
Lena
 

Kommentarer
Postat av: Susanne & Ipse

Javistt blir det görspännande på söndag. Jag har gjort en egen lista som man gör till melodiv´festivalen. Eftersom inte jag kan tävla själv med Ipse så måste jag ju engagera mig och satsar en slant för mig själv, hehehe! Jag skojar bara! Nästa år, då du! Då blir det inte lätt för då är vi med och tampas! Ses på söndag!

Postat av: Eva m buhundar

Tror också att det kommer att blir kanonkul på söndag! Men jag tycker allt att ett år på tronen är tillräckligt ;) Kanske ska slå ett slag för din kära uppfödare... hihihi :P

2007-12-06 @ 23:39:44
Postat av: Elin

Hehe.. är det baaaara på skoj?? :P ;) Jag hejjar på er.. kram

2007-12-08 @ 17:28:26
Postat av: Malin

Jag kommer och hejjar imorgon!! Även om det är ett "litet" KM måste man ju satsa fullt ut ;-)

2007-12-09 @ 02:07:09
URL: http://bruksras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback