Dagarna går

och det blir inte speciellt mycket uppdaterat heller. I torsdags var det lydnadsgänget Linda, Ingrid och Marianne som körde. Nu kändes det att Asic börjar ta stryk att N Ceta. När vi körde fritt följ så såg jag ögonvitorna på honom och det är något som aldrig syns normalt. Likadant när jag lämnade honom för inkallning så vände jag huvudet för att tala om att han är så duktig, då ligger han och glor bort mot bilen. När vi var klara hann han nästan inte pinka innan han satte full fart mot bilen.

Igår la jag 2 spår på ängarna här hemma, är precis färdig när mobilen ringer och det är frissan som upplyser mig att jag skulle varit där för fem minuter sedan!! Så det var bara att slänga sig i bilen och fara dit, tur att man känner henne väl så det var inga problem. När det väl var klart så var det fortfarande ljust ute (Helené jag har inte sett din statistik på länge:)) så jag åkte och tog spåren då hade dom legat i 2,5 timma och det blev jättebra.

Och idag så var Linda, MrP och jag och först körde uppletande i en riktigt skitruta, vi valde den avsiktligt och ingen hund var väl super men dom fick med sig föremålen även om det tog tid.

Asic fick spårupptag med en pinne och slut. Och analyserade jättefint och gick rätt håll och när spåret var slut så var han tvungen att rusa fram till den silverfärgade Peugeoten för att se så att Ceta var kvar:))

Sedan körde vi sök Ceta fick 8 skick, och hon gick jättefint. Hon gjorden en kul grej, kom farande och missade att det var ett berg på ett par meter så hon hoppar men nedanför ligger ett omkull vält trä som hon fastnar i för att sedan ramla ner rätt i en snöhög och där hade Myzan pinkat när hon var klar med söket. Ceta är ju i höglöp så helt plötsligt blev hon bara stående och glömde allt vad hon gjort och vad hon skulle göra.

Sedan till uppfödare för plats med skott. Det är andra gången för Ceta och hon bryr sig inte det minsta:)) Känns så himla bra men man vågar inte ropa Hej ännu!

Fick mitt Superfina halsband av Mr P skall ta kort på Ceta och lägga ut det. Bara så läckert!  Han har påbörjat Asic´s men det var inte riktigt färdigt.

Imorgon är det Rapporttävling på klubben och då får man vara med att räkna.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Jaha, där fick man stjäla lite tid från jobbet för att göra en extra uppdatering av nyhetsssidan och solens upp- och nedgång.

Vi skänker en tanke till stackars Asic, som måste kunna koncentrera sig med en höglöpande Ceta i bilen. Det måste göra ont i lilla hjärncellen :D
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback