Isande vind

har det varit dom sista dagarna. Har tagit det lugnt och skönt iallafall. Men igår gick vi ut och promenerade 8km i Delsjön. Jätteskönt och otroligt fint och det skadar inte att hundarna får gå lite kopplade oxå. Tyvärr var vi väl inte riktigt överens med alla gick där. Nästan alla små "gulliga" hundar var lösa, men dom informerade oss om att dom var jättesnälla och tyckte inte om stora hundar. Jag hade sån go lust att säja kommer dom fram till Asic så sväljer han den hel, för det har han gjort förrut i och för sig gossedjur typ elefant men det hade dom ju inte behövt veta:))

Sedan bar det iväg till IKEA för en snabbshopping och middag.

Idag har jag, Linda och Susanne tränat sök. Ceta gick jättefint, hon gick bakåt på ett slag och då säjer jag HÄPP (fråga mig inte varför för jag har aldrig sagt det tidigare) men hon tvärvände och kom in skickades ut igen och fick träff. Kontentan av detta kanske är att hitta på lite olika ord då och då:)) Hon är kul för hon bjuder verkligen utåt och jag såg en träff hon fick då hade hon gått en bra framslag och är på väg till mig och man ser hela huvudet vrids när hon fick vind så det blev tvärnit och upp i berget igen. Sedan till den dolda som var första gången jag kör med henne, hon konstaterade verkligen att det var någon där, nästan så hon gick upp på buren och så börjar hon skalla. Men blir lite tveksam och tittar ut mot stigen så jag frågar var är han då sticker hon fram och sitter och skäller tills jag kommer ända fram. Så nu är det mission dolda legor.

Asic fick ett spår, hade tänkt att lägga det i sökbanan men trodde MrP skulle komma och vara med men han tog ett långspår istället. Så vårt spår blev lite innan sökbanan och gick otroligt fint, bra drag, låg näsa hela tiden inte en tendens till vindningar trots att det blåste en del:))

Sedan avslutade jag dagen med lite lydnad med Ceta, det blev FF, kryp, skall, saktagående, apportering, läggande under gång och stegen. Hon tar sig den lilla LöpFia.

Imorgon bär det av till Kumla för några dagar sedan är det onsdagsträning igen. Dock inget skydd för "figuranten" är och håller kurs någonstans, inget vidare shysst kan man tycka. Vad är en kurs mot att hjälpa valpköpare, antagligen mycket bättre:))

Må väl
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback