LIte träning igen

Har nu landat hemma efter Kumlavisten. Det är alltid lika trevlig att åka dit, var hemma vid halv 8 tiden igår.
Så idag tog vi det lugnt på morgonen sedan åkte vi till manegen och tränade uppletande och lydnad. Vi var bara 5 st så det blev lite kommendering och budföring för vissa av oss.

Asic har inte kommit till det stadiet då allt snurrar runt i skallen på honom, det är lite synd om honom för hon är en riktig gris nu när hon höglöper. Har ju en kopplad när jag är ute och går å då kommer den lilla hyndan och kör upp hela arslet i ansiktet på honom, och stackars Asic tittar bedjande på mig att ta bort henne. Tur att det inte var Tyson för han hade fångat henne i luften. Men Asic är mer gentleman och speciellt när jag står bredvid.

Uppletandet gick bra även om det inte var helt perfekt, Ceta var lite mer nosig är hon brukar.

Men i lydnaden märktes inget på dom alls. Ceta fick lite kommendering, hon är ju alert så det förslår men får passa henne i positionen. Det gäller att ligga i nu innan tävlingssäsongen börjar då skall hon ju vara klar:))

Asic körde jag bara lite med förrutom metallen som jag säkert körde 10 gånger med blandade resultat:((

Var tyvärr inne och läste på May´s hemsida var jag nu skulle där och göra:)) Skämt den tillhör dagliga läsningen och såg att det fanns en utmaning som låg och väntade, sånt är ju svinkul NOT men iallafall här kommer svaren'

Var är hunden född?
Asic är född i Romelanda hos Anette Jaxner och Sverker Lindblad Kenneln Lindjax

Hundens favoritgodis?
Han tycker om allt men tror nog leverpastej slår högst.
Hur många egna halsband och koppel har hunden?
Ja, det vet jag nog inte riktigt, köper en massa bra att ha som inte används.
Hur ser hundens förhållande till vatten ut?
Badar om man slänger i något eller att man själv badar. Är inte den som kastar sig om det inte är jättevarmt ute.


Har hunden några "kläder"? (täcken el. liknande)
Han är några täcken.
Har hunden något speciellt kännetecken som skiljer den från andra hundar i samma ras/färg?
Han har rätt stora öron, och dreglar mycket:))
Hur reagerade resten av flocken (tvåbenta som fyrbenta) när den nya hunden flyttade in?
Ja det var blandade känslor fanns redan 2 hundar i huset, men det tog inte lång tid förrän han var lika omtyckt som dom andra.
Vad är/skulle vara den absolut bästa belöningen hunden kunde få?
Söket - När vi körde det var brandslang väldigt kul
Upplet - Korv
Spår - korv och brandslang
Lydnad - boll
Övriga livet - Det blir hans matskål i plåt som han kan stå att riva på timtals
Vad är det bästa hunden vet?
När man tar ut han själv ur bilen och hon den "svarte" får sitta kvar.
Vad är det värsta hunden vet?
Att jag går hemifrån med bara Ceta.
Har hunden någon alldeles speciell egenhet?
Att han går igång på allt som har med metall att göra.
Något hyss som hunden pysslar med?
Nä, han är rätt lugnt när det gäller hyss.
Var sover hunden på natten?
I en Biabed i hundrummet.

Vad får hunden för foder?
Royal Canin
Hur reagerar hunden när den får några dagars vila?
Det går bra, blir bara lite taggat när man sätter igång igen.
Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro?
Att vara med matte hela tiden.


Nu utmanar vi: Ann & Ron, Anna & Foggens Nelly& Kerstin & Mallekrats Cola

MÅ väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Är det meningen att jag ska svara på frågorna då?
Syns i sommar, det ska bli jättekul!
Kram Kerstin

Postat av: Lena

Ja Kerstin det vore kul om du ville göra det, så man får höra hur lilla Cola har det:)) Är ju ett tag sedan man såg lilla stumpan. Ja det skall bli så himla kul att Er o alla Foggare till sommaren. Ha det gott och Lycka till i all träning
Lena

2007-02-14 @ 19:04:47
Postat av: Anna

Klart jag ska svara på frågorna! Vi ses i juni om inte förr.

Kram Anna

2007-02-14 @ 19:25:50
Postat av: Kerstin

Lyckades inte med att klistra över frågorna, fuskar lite. Berättar att Cola har det bra här, även om vi inte alltid är på samma nivå. Hon är mycket lugnare än våra andra, men hon är charmig och go, och snygg! Enligt mig i alla fall! Jag ger Nadja och Cola ?Kurant? mat, dvs jag gör egen, men fuskar ibland med torrfoder, då blir det Halla.
Ha det så bra!
Kram Kerstin

2007-02-16 @ 18:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback