Nu är man på G igen

Idag var Mr P och jag ute och körde spår och uppletande. Det blev ängspår, Mr P la för Asic så la jag till UllanBullan, sedan gick jag ett till Ceta själv.

Ceta är bara så himla suverän till att spåra, skiter i vind och dylikt. Fick med sig sina 6 pinnar och slut.

Asic som är lite halvstörd av hennes löp, fixade upptag och tre pinnar, sedan vände spåret upp i motvind och det blåste bra. Då höjde han huvudet och rätt som det var fick han tapp. Nu är det skönt att man kan säja till honom utan att "blir ledsen":)) Så han fick upp spåret när vi vänt tillbaka och sedan var det full fräs.

Därefter till en ny äng och uppletande, nu var det stubbåker med en kulle 25 m ut i rutan. Asic rundade kullen dom 4 första skicken innan han förstod att man faktiskt kunde gå över den, sista föremålet låg precis nedanför kullen så till slut så fick han in det oxå.

Ceta satt iväg som en dåre och plockade in dom 2 föremål som låg längst ut, sedan jobbade hon på ca 75 m kom in ut igen till 75 m:(( Tillslut satte hon på näsan och fick dom två nära.

Till manegen och körde igenom Mr P på lydnaden och det såg riktigt bra ut, bättre än jag trodde:))

Asic fick oxå en genomkörare, här märks det inte så att Ceta löper, fina metallapporteringar:))

Ceta fick lydnad och ett par bevakningar som oxå gick bra.

Arbetsmöte på klubben men det orkas inte med idag, känner sig nerkyld efter denna dag.

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Nu ska vi se om det går att skriva här. Försökte härmodagen, men det blev inte så bra.
Vill bara säga att jag antagit din utmaning, men det dröjer lite innan jag hinner med den!
En annan jobbar ju ibland :D
/Heléne

Postat av: Susanne

Hejsvejs!
Du snackade om utmaning häromdagen. Vilken utmaning? Fattar inget! ( som vanligt, he he he!)
Skönt att inte Asic bryr sig om Cetas löp!
Ha det gott!

2007-02-08 @ 23:47:10
URL: http://bastkustenshundservice.se
Postat av: Heléne & Zico-Bus

Uppdraget är utfört, d v s utmaningen besvarad.
Ha en fortsatt härlig helg!
/Heléne

2007-02-10 @ 23:29:39
URL: http://www.zicolino.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback