Sökträning och lite bilder

idag körde vi lite sök på eftermiddagen, jag kom till en färdigvallad ruta det är något som man nästan aldrig varit med om men det kändes helt ok.

Ceta fick börja, första slag tomt gick hon jättefint andra rakt ut men viker med vinden ca 20 m ut och gjorde likadant skick 2 så det var bara att ta in och skicka om. Likadant på andra sidan men, skicket därefter gick hon rakt och fint och sista som låg ca 20 m ut skulle hon dra fram i banan men tog in henne och skickade om så det blev lyckat. Dom andra två som var med gick som smort tyckte i och för sig att 2:an gick bättre än 3:an:)) (låg som figge hela tiden så jag såg inget men kan ju vara kul att tycka något ändå).

Sedan till klubben och lite skydd, hade plockat ut nästan allt i bilen inför Skillingaryd så ärmar och allt annat låg hemma. Korgen var med sån tur va! Började med fasttagande var väl hyfsat iallafall andra gången. Sedan transport som gick jättefint, kanske beror på halsbandet:)) Därefter bevakning, där fick jag en "liten" tillsägelse för hon klättrade lite på figgen så när hon gjorde det gång två så sa jag till och efter det så gjorde vi om det och då var hon som vanligt.

Därefter blev skotträning, och jag var riktigt modig:)) Tog henne från bilen och körde lite fritt följ och gick och la henne innan första skottet gick och där låg hon 3 skott utan att röra en fena. Känns så bra att hon är trygg där hon ligger.

Sedan rastade jag hundarna och körde lydnad med Asic så det har varit en riktigt bra dag.
Nedan finns lite foto Mr P arbeten, kan inte säja att man har hundar som gillar att bli fotograferade, Asic ser verkligen ut som han skäms i sitt nya tjänstetäcke. Ceta ser ut som hon är död men det kan jag upplysa om att det är hon verkligen inte. Sedan ett kort på Ceta där man verkligen ser betydelsen av reflex på N Ceta. LIte synd om Mr P för dom gör ju inte sakerna rättvisa, hade nog varit bättre och lagt dom på köksbordet och tagit kort:))


57456-4857456-4757456-4557456-4457456-43

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Nej, några fotomodeller är dom inte. Ser ut som två "soffpotatisar" *fniss* Vad gör Ceta egentligen - kliar ryggen? Men reflexhalsbandet och tjänstetecknet var ju ursnygga!
Ha det gott!
Kramar
Heléne

Postat av: Cola

Hej!
Kan du hälsa Mr P och säga att snart behöver jag min korg, har ju fyllt ett år nu!
Syns i sommar!
Kram Coola Cola

2007-03-02 @ 14:43:10
URL: http://www.foggenskennel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback