Lite inspiration

har man fått efter den skithelg. I torsdags ställde vi in träningen på grund av ihållande regn och blåst. Fredags var det kalas på kvällen, lördagen gick i städningens tecken och söndagen var bestämt att vi skulle köra sök. Men då ringde Jeanette sent lördags kväll och frågade om jag sett på Tv  men det hade jag inte tydligen en jättestorm på väg in. Så vi beslutade att kolla av söndag fm hur det såg ut. Dom har ju haft fel förr! Men när Linda ringde fanns det inte en chans att ge sig ut, det var så man tappade andan när man tittade ut genom dörren. Så det blev en kort promenad med hundarna. Dessutom var vi strömlösa i 5 timmar, så man hann nästan plöja igenom en bok. Vågade inte chansa med middagen så det fick bli pizza för familjen.

Och det är klart att det märks på dom "stackars" djuren att vi inte tränat något. Ceta kör sin träningen genom att varva köksbordet gång efter gång. Kan tillägga att vi har inget jättekök men det bekommer inte henne:)

Men idag tog jag mig samman och skulle åka till Volvo Tuve och lägga spår och träna lydnad, men när jag kom dit så höll dom på att fixa fotbollsplanen så det var bara att vända och åka till det vanliga stället. Så dom fick springa av sig först, sedan uppletande varsitt ängsspår och därefter lite lydnad med Ceta och sedan fick dom springa och toka sig lite. Kan säja att Asic gjorde ett jättefint uppletande 5 skick raka och fina och 5 föremål. Cetas var lite vingligare, sticker gärna upp i vind men hon bra fart och snabba avlämnanden, så det blir nog himla bra när det blir färdigt,lite tugg var det nog bestämt oxå på henne:(

Handskar nästa gång jag spårar med Ceta skall jag försöka komma ihåg. Asic fick tänka till på en spetsvinkel i motvind, han skulle genskjuta till varje pris men det fick han inte.

Lydnadsträningen gick över förväntan tom högersvängar :)) körde oxå lite saktagående okopplat och hon gick i som på nålar men hon gick:)) Inkallande med ställande det har jag fått riktigt snits på med bollen. Sedan fick hon faktiskt krypa på den leriga åkern och det bekom inte henne för 5 öre. Och en apportering endast 1 omtag och det är stort för henne som gärna flisar apporten!

Så nu ligger 2 lerhögar och torkar upp, sedan är det väl bara fram med skvabban igen.

Må väl
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback