Många saker skall man vara med om!

Igår hade jag och Jeanette bestämt att köra lite spår, uppl och lydnad. För att vi inte skulle behöva köra så där jättelångt någon av oss så bestämde vi att träna på vid Bertilssons Stuga och lydnad på Kallebäck. Jea var något före mig, så när jag kommer står och bara och glor på en röd Saab och jag frågar vad det är. Jodu sa hon först kom röda Saaben sedan kom silverbilen och ut skuttar en i 35-års åldern och hoppar in i Saaben. Den var i och för sig väldigt immig. Men va f-n sa jag mitt på en parkering med ett 30 tal bilar på är dom inte sanna eller? Men mina hundar måste iallafall ut, så jag snek förbi med först Asic och sedan Ceta. Vi stod kvar vid min bil och rätt som det är skuttar tjejen ut och han håller på att sätta på sig skorna i baksätet och puss och adjö. Tänkte säja till dom om att det finns en Burger King på vägen så dom hinner med lunch oxå:)) ja ja dessa människor.

Spåren gick bra iallafall, vi körde parallellspår med Åsa & Asic, sedan uppletande med alla tre igenom en riktigt blötmark. Och Asic valde dom tre första gånger att gå lite till höger men fjärde gången gick han rakt igenom och fick det föremålet. Ceta är inte speciellt störd att det är slabbigt.

Sedan till Kallebäck för lite lydnad och platsliggning.

Idag körde vi jag, Ann, Elle och lille Birk sök. Den som gick på stigen fick äran att köra Birk. En snällare unge får man nog leta efter. Först sov han sedan låg han och skrattade och pratade. Ann & Ron först och han susar på som den värste i skogen, en härlig hund att se jobba.

Sedan var det Ceta, första slaget var något lugnare än sist, sedan var det som vanligt igen. När jag skickar henne på 3 slaget och hon är ute ca 10 då tar jag barnvagnen och promenerar iväg efter stigen. Nu brydde hon sig inte men det är lite lätt att glömma att hon inte är så rutinerad ännu. Även ett tomslag idag som gick strålande fint. Efter henne var det då Elle & Ängel som inte kört sök på 1 1/2 år, kan säja att det märktes inte, hon gick precis så som hon gjorde sista gången dom körde. Efter detta blev det fika i det underbara vädret. Här kommer 2 bilder från fikat:))
57456-3857456-37

Må väl
Lena

Kommentarer
Postat av: Elle å Birk å Flängel

Visst hade vi kul i skogen!!!

2007-01-11 @ 17:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback