Nytt År

med ett jädra skitväder. Men har man bestämt så har man. Vi skulle spåra och köra sök var tanken.

Linda & jag träffades lite tidigare för att kunna spåra lite innan Anette kom. Asic fick 1 upptag med snabb belöning sedan ett med max 300m och en massa klurigheter. Han löste detta jättefint rätt håll bägge gångerna fick med sig allt som hörde till spåret:))

Sedan vallade vi 300m, bra att Linda körde så långt:)) Körde Ceta som nr 3. Vi är i det stadiet att hon inte skall susa som hon vill , jag fick ta tillbaka henne på dom 2 första slagen för hon ville fram i rutan kanske berodde det på vinden men skit densamma, hon blir inte speciellt olycklig för att bli omskickad. Sedan tog jag ett tomslag och hon susar iväg rakt ut så långt jag kunde se och det var ungefär 50m, så det blev jättelyckat sedan blev det två träffar till så 8 slag fick vi väl till iallafall.

I lördags var vi ute oxå rätt bra på att pricka in dom dagar som det är kanonväder på! Men då blev det bara spår, och då hade Asic riktiga problem han slog nog 20 gånger på spåret, så det blev en riktigt bra träning för honom. Ceta hade ett spår som gick i skog sedan efter en väg, över en väg in i en riktigt tråkig granskog och där kom jag inte ner som jag tänkt så det var bara att snurra i skogen ut på en traktorväg sedan grusväg för att sluta i skogen. Det var inga tveksamheter någonstans. Trodde hon skulle fara över vägen men det var nästan så att hon slog en kullerbytta när hon kom till vägen och gick jättesakta längs kanten sedan över vägen och in i skog igen då gasades det på igen.

Må väl och Ett Riktigt Gott Nytt År
Lena

Kommentarer
Postat av: Anna R

Gott Nytt År!!

Hoppas att ni har det bra i skitvädret, här är det inte mkt bättre. Det är så jäkla trist...men ut ska man ju så det är bara att hoppa i regnstället.

Idag har vi faktiskt haft rätt fint väder men det är första gången på bra länge, kommer knappt ihåg när det var sist.

Ha det så gott

Kramar från

Anna, Erik och hundarna

2007-01-02 @ 16:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback