Onsdagsträning igen!

Ja, så var det onsdag igen. Började med att köra "lille" sonen till Centralen för att åka till Stockholm. Skall till ambassaden och dyl inför sina utlandsstudier. Sedan hem för lite frukost och då upptäckte jag att kaffet var slut och orkade inte åka till affären så man fick bli utan.  Tur iallafall att det fanns i morse annars vet man inte hur det hade gått.


Sedan plocka undan lite och torka av golvet. Man gör nästan inget annat i detta väder. Så bar det iväg till manegen. Tog in Ceta och började med lite lydnad, vilket hon tycker är jättekul kan lite för kul ibland;) Men att man har en pigg och alert hund är ju bara buga och bocka. Sedan började vi med dom eviga transporterna. Det kändes mycket bra idag framförallt när jag själv kunde förekomma med att säja  "att nu mesade jag" för jag kände det tydligt. Men som sagt mycket bättre svängar idag. Sedan var det fasttagande och då körde jag lite lydnad precis in på figgen (inte så lätt) sedan gjorde jag halt, då stack figgen och meningen var kontroll men Ceta stack efter, ja den blicken jag fick kan jag inte ens beskriva! Jag trodde ju givetvis att hon skulle springa efter att hon sedan var kopplad det tänkte inte jag på:)) Men kontrollen var eller är mycket bättre även om det inte är fullt ut ännu. Och hon går och smattrar i korgen den lilla stumpan.

Asic körde jag som vanligt lydnad med och passade på att köra ink med ställande och läggande för inga hundar var inne. Första rundan la han sig när han skulle ställa så det var bara att lägga om honom. Sedan för att överbevisa att han faktikst kan ställande så stod jag med ryggen emot och kallade in och ställde honom, det är spegelvägg så jag såg hur fint han ställde sig, sedan vände jag mig och och kallade in.  Då är man lite styv i korken:)) Annars gick allt apporteringarna, krypet, skallet som en dans med honom, får bara passa honom i ff för han pressar på rätt bra.

En av Asic´s söner var med och tittade idag och det är kul för man ser dom inte så ofta.


Må väl
Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback