Åter från Kumla

lite trött och sliten. Men nu har vi sovit en stund så nu börjar man piggna till.

Vi jag och tre Kindsbor + Anna i Örebro som stannade en natt bodde på ett kanonfint ställe som heter Ullavi utanför Kumla. Det var en jätteherrgård där Sanna och Anna bodde på tredje våningen och två kolosala dubbelrum. Jag, Henke och Carro bodde i en liten sötstuga som var ett dubbelrum och ett enkelt samt kök toa och altan. Precis utanför altanen gick det en väldigt massa hjortar så hägnet gick runt hela gården. Superfint och i våran stuga var det tre tikar och Tuppen Asic. Gick helt kanon.

Lördagen började med lottdragning som vanligt vi fick startnr 5 och Cetas syster Clippa som var med fick 4 och Henke drog 3. Vi började med plats där fick vi fullt. Var rätt nervös faktiskt men hon låg så medvetet och fint.

Sedan var det lydnad, jag vill ha en hund som är väldigt alert och förig, och det har jag fått:)) Poängen blev 238 något men vi hade kul. Typ på hoppet kan man hoppa över och sätta sig sedan på återgången tar man ett tag i i mammas fleece när man flyger förbi:)


Sedan var det ut till skogen. Man kan tycka att i Kumla finns det skog överallt men det blev en tur på 45 min innan vi kom fram. I lägre klass var det övervägande skallhundar lite kul faktiskt. När det var våran tur så mötte jag Robban och Clippa och dom var nöjda fullt på söket jättekul. Ceta som jag alltid startar åt höger om hon inte visar något annat for iväg och drog lite fram och fick första figgen, skickar ut henne på vänstersidan och hon går rakt 20 m sedan drar hon fram så jag ser henne springa längst baslinjen, ropar in henne och skickar om sedan går vi vidare. Sedan susar hon på och plockar in sina figuranter så det blev även full pott för henne. Det var Ceta och Clippa som hade full pott, kan man dra någon slutsats av det:))

Budföringen fick vi 8,5 så vi vann med liten marginal till tvåan Lindjax Clippa.

Tur att man bodde kvar för vi var klara halv 5! Så jag och Sanna åkte och åt pizza sedan blev det en lugn kväll för att åter åka in till klubben och hoppas på återbud. Men det var det inte så det var bara att vända kosan hemåt jättesynd men vad att göra.

Men trots allt känns det som det varit en jättebra vårsäsong men mina duktiga hundar, nu är det bara att lägga upp planerna för hösten.

Må väl
Lena


Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS till det fina resultatet!
Idag var Hedda jätteduktig när vi tränade... Löste förvisso problemet med linförigheten genom att undvika det, men ändå ;) SKITHUND! Men träning ger färdighet sägs det ju och det är ju utmaningen med att träna buhund som är kul (för det mesta iaf...)

2007-07-01 @ 18:17:35
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

GRATTIS till er!! Det är nog inte bara hundarna som är duktiga ;)... Men vilken säsong ni gjort!! Grymt..

Postat av: Susanne & Ipse & Stina

Ett stort GRATTIS!!! till uppfl. Hkl sök med Ceta igår. Kanon!

2007-07-01 @ 22:55:12
Postat av: Kerstin

OTROLIGT MYCKET GRATTIS!!! Ska se om jag hinner upp till "lägerLena" och ert läger och säga hej, annars hörs vi!
Stor kram från "lägerKerstin"

2007-07-02 @ 10:58:09
URL: http://www.foggenskennel.com
Postat av: Heléne och Zico-Bus

GRATTIS till UPPFLYTTNINGEN!
Du och dina hundar är grymma :D
/Heléne

2007-07-02 @ 13:07:38
Postat av: Anna & Nelly

GRATTIS GRATTIS till uppflyttningen! Visste att ni skulle greja det:)
Vilken vårsäsong *puh* hur grymma som helst!!! Hoppas vi ses nåt under hösten så vi slipper vänta ett helt år...har du några fler läger på G? Blir ju lite sugen när man hör att du varit och ska iväg igen:)
Kramar från oss!

2007-07-04 @ 00:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback